Oferta skierowana jest do inwestorów indywidualnych, uprawnionych podmiotów (pracowników i współpracowników Enter Air) oraz inwestorów instytucjonalnych.

Budowa księgi popytu potrwa do 2 grudnia, zaś od 25 listopada do 1 grudnia trwać będą zapisy inwestorów indywidualnych oraz uprawnionych podmiotów. Ostateczna cena oraz liczba akcji w poszczególnych transzach zostaną ustalone 2 grudnia. Na 3-7 grudnia zaplanowano przyjmowanie zapisów od inwestorów instytucjonalnych, zaś na 8 grudnia - przydział akcji. Przewidywany pierwszy dzień notowań praw do akcji na GPW do 14 grudnia, podano w prospekcie.

"Enter Air zakłada, że inwestorom indywidualnym zostanie zaoferowanych do 1 mln akcji (ok. 15% wszystkich oferowanych akcji), a podmiotom uprawnionym do 100 tys. akcji (ok. 1,5% wszystkich oferowanych akcji). Pozostała część oferty do 5,9 mln akcji (ok. 83,5% wszystkich oferowanych akcji) zostanie zaoferowana inwestorom instytucjonalnym" - napisała spółka.

Odnosząc się do celów emisyjnych, Enter Air podał, że planuje zakup 6 nowych samolotów, w tym 2 samoloty Boeing 737-800 oraz 4 samoloty Boeing 737-8 MAX, które zastąpią część dotychczas użytkowanych maszyn. Środki pozyskane z emisji będą przeznaczone na sfinansowanie przedpłat na zakup nowych samolotów wynoszących ok. 15% ceny katalogowej.

Dotychczas podpisano umowy na zakup 4 maszyn, których termin przyjęcia do użytkowania zaplanowany jest odpowiednio na: IV kw. 2017 r., II kw. 2018 r., IV kw. 2020 r. oraz II kw. 2021 r.

"Cena katalogowa nabywanych samolotów to około 361 mln zł za model Boeing 737-800 oraz około 413,6 mln zł za model Boeing 737-8 MAX. Wynegocjowana cena zakupu samolotów stanowi tajemnicę handlową" - podała spółka.

Flota Enter Air składa się z ośmiu samolotów Boeing 737-400 oraz dziewięciu Boeingów 737-800.

W I-III kw. 2015 r. Enter Air odnotowało 39,98 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 16,09 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio: 648,51 mln zł wobec 615,17 mln zł.

Enter Air jest największą czarterową linią lotniczą działającą w Polsce i jednocześnie największym prywatnym przewoźnikiem lotniczym w naszym kraju. Grupa realizuje połączenia dla czołowych polskich i zagranicznych biur podróży latając do ponad 30 krajów od Islandii i Portugalii po Kenię i Tajlandię.

W 2014 r. na pokładach Enter Air podróżowało 1,5 mln pasażerów, z czego 1,2 mln osób na połączeniach z i do Polski.