"W 2016 roku planujemy więcej działań poza Polską, w tym szczególnie zwiększenie dynamiki naszej spółki w Czechach poprzez chociażby rozwój współpracy z czeską siecią Tesco na bazie polskich doświadczeń. W Polsce pozostaniemy nadal aktywni w pozyskiwaniu nowych sieci celem dystrybucji naszej oferty. Chcemy wykorzystywać wzmocnioną pozycję dostawcy elektroniki konsumenckiej do dużych odbiorców krajowych" - powiedział ISBnews Żywicki.

"Mamy apetyt na rozwój - wzrost potencjału handlowego pozwoli na wykorzystywanie trendów do wzrostu sprzedaży przy zachowaniu satysfakcjonującej marży w najbliższych latach. Będziemy również nadal wykorzystywać szanse w atrakcyjnych niszach przez szukanie nowych, wzrostowych produktów lub uatrakcyjnianie starszych jak chociażby telefony specjalizowane (klawiszowe, czy o wzmocnionej konstrukcji) lub elektronarzędzia" - dodał.

Wskazał ponadto, że TelForceOne ma utrzymywać dodatni cash flow operacyjny dzięki lepszemu zarządzaniu zapasami oraz należnościami. Firma rozważa ponadto możliwości finansowania z większym udziałem faktoringu.

"Wcześniej zapowiadaliśmy, że będziemy zwiększać maksymalnie obroty, by stać się jak najbardziej uniwersalnym dostawcą dla odbiorców, w szczególności sieci handlowych. W efekcie odnotowaliśmy znaczny wzrost przychodów, ale słabsze marże. W tym roku w naszych wynikach widać, że odbudowujemy marżę brutto na sprzedaży poprzez wprowadzanie większej ilości własnych produktów klasy premium, a także produktów luksusowych zewnętrznych dostawców. Efektem jest poprawa marży i wzrost sprzedaży zagranicznej" - powiedział wiceprezes.

Wskazał, że wzrost kosztów sprzedaży wynika z intensywnej obecności na globalnych targach, jak również uruchomienia showroomu oferty spółki i prototypów produkcyjnych, czy też koncepcyjnych prac doradczych, a te koszty mają w dużej mierze charakter jednorazowy.

"Przyczyniły się one do wzrostu naszego potencjału handlowego i poprawy efektywności struktury organizacyjnej, które mają się przełożyć na przyrost przychodów. W kwestii presji ze strony kursu USD zwiększamy stopniowo zaangażowanie w zabezpieczenia. Niemniej w 2016 wszyscy będą się borykali z wysokim kursem dolara, łącznie z konsumentami" - stwierdził Żywicki.

Sieć detalicznej sprzedaży sprzętu GSM grupy - Teletorium - osiągnęła poziom 220 punktów, w tym pierwsze 4 zagraniczne punkty otwarte zostały na Słowacji i Czechach na bazie franszyzy.

"Ta sieć ma olbrzymi potencjał na poziomie cash flow i marży. Jest uniezależniona od cykli koniunkturalnych, a zagranica to naturalny obszar do jej przyszłego wzrostu" - podsumował wiceprezes.

TelForceOne to czołowy polski importer, dystrybutor oraz producent urządzeń mobilnych i akcesoriów do nich. Spółka tworzy grupę kapitałową, która od marca 2007 roku jest notowana na warszawskiej giełdzie. Posiada sieć partnerów w Polsce i Europie oraz nowoczesne Centrum Dystrybucyjno-Logistyczne. Spółka od marca 2007 r. jest notowana na GPW