"Decyzja o odwołaniu Tomasza Rudnickiego z funkcji p.o. generalnego dyrektora została podjęta ze względu na konieczność usprawnienia realizacji inwestycji drogowych" - czytamy w komunikacie.

Decyzja została podjęta na wniosek ministra infrastruktury i budownictwa Andrzeja Adamczyka.

Tomasz Rudnicki został powołany do pełnienia obowiązków dyrektora GDDKiA w kwietniu 2014 roku.

Jacek Bojarowicz jest wieloletnim pracownikiem GDDKiA. Od stycznia 2006 do maja 2008 r. pełnił funkcję zastępcy Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. Jest absolwentem Politechniki Krakowskiej, uzyskał tytuł magistra inżyniera budownictwa drogowego. Karierę zawodową rozpoczął w 1976 roku w Dyrekcji Okręgowej Dróg Publicznych w Kielcach. W latach 1982-1987 pełnił funkcję zastępcy dyrektora Rejonu Dróg Publicznych w Jędrzejowie. W 1987 r. przeniesiony na stanowisko zastępcy dyrektora Rejonu Dróg Publicznych w Kielcach. W latach 1990 –1998 pełnił obowiązki Naczelnego Dyrektora Okręgu Dróg Publicznych w Kielcach, a w latach 1999 – 2001 dyrektora biura Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Kielcach.

W wyniku kolejnych reform administracji drogowej do lipca 2002 roku pełnił obowiązki Dyrektora Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Publicznych w Krakowie, a następnie Dyrektora Oddziału GDDKiA w Kielcach. Posiada uprawnienia zawodowe do projektowania dróg oraz wykonywania i nadzorowania robót drogowych i mostowych. Pełnił funkcję rozjemcy eksperta oraz inżyniera kontraktu w inwestycjach realizowanych przy udziale środków Banku Światowego i EBI. W latach 2014-2015 główny specjalista i kierownik projektu budowy drogi ekspresowej S7 na odcinku Radom - Skarżysko-Kamienna, podano w komunikacie.

Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad jest centralnym organem administracji rządowej właściwym w sprawach dróg krajowych, do którego należy przede wszystkim wykonywanie zadań zarządcy dróg krajowych oraz realizacja budżetu państwa w zakresie dróg krajowych. 

>>> Czytaj też: Transport w Polsce w ruinie. Gorzej jest tylko w Rumunii