Z nową marką włoska grupa chce wchodzić również do krajów, w których jeszcze nie jest obecna.

"To będzie nowa rzeczywistość bankowa, o własnej marce i reprezentująca bank przyszłości, skierowana do wybranych klientów. Nie chcielibyśmy mówić jeszcze o szczegółach.  Prawdopodobnie zaczniemy tę działalność na początku 2017 roku. Będzie to bank całkowicie mobilny, platforma, na której usługi bankowe będą zintegrowane z usługami  innych dostawców, więc nie będą to tylko usługi finansowe. Będzie to bank bardzo innowacyjny, który będzie mógł być rozwijany o nowe usługi" - powiedział prezes UniCredit w rozmowie z ISBnews. 

Podkreślił, że "buddybank", którego projekt jest realizowany na poziomie holdingu, będzie platformą, stosowaną wszędzie tam, gdzie jest rynek i potencjalni klienci.

"Dla nas to przede wszystkim platforma, która ma nas wprowadzić do krajów, gdzie nas nie ma i  pozwoli nam na wejście w segmenty rynku, w które tradycyjne banki nie wchodzą, np. rynek młodych ludzi" - powiedział Ghizzoni.

Nie wskazał, do jakich nowych krajów UniCredit chce wejść z "buddybank", ale ujawnił, że poza krajami europejskimi mogą to być kraje "o nie tak wysokim poziomie rozwoju", ale takie, gdzie urządzenia mobilne zaczynają być powszechne. 

Grupa oczekuje, że w 2018 roku ponad 90% transakcji będzie realizowanych przez zdalne kanały dostępu.

UniCredit jest jedną z największych grup bankowych w Europie, działającą w 50 krajach na świecie, w tym w 17 europejskich (Austria, Azerbejdżan, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Niemcy, Polska, Rumunia, Serbia, Słowacja, Słowenia, Turcja, Ukraina, Węgry i Włochy). Posiada obecnie 8,1 tys. placówek i zatrudnia ok. 146 tys. pracowników. UniCredit  jest notowany na warszawskiej giełdzie od 2007 roku. Grupa jest inwestorem strategicznym Banku Pekao od 1999 roku.