Z badań GfK wynika, że mijający 2015 był najlepszym rokiem dla brytyjskich konsumentów od 1974 roku, czyli od czas, gdy zaczęto prowadzić takie badania.

GfK od 1974 roku bada nastroje wśród brytyjskich konsumentów. Grudzień był kolejnym miesiącem w tym roku, kiedy poziom nastrojów znalazł się powyżej zera. Wcześniej było tak w każdym miesiącu mijającego roku. To najlepszy wynik od początku pomiarów, czyli od 1974 roku.

Skąd się biorą tak dobre nastroje wśród konsumentów?

Taki stan rzeczy wyjaśnia się z jednej strony spadającym na Wyspach bezrobociem, a z drugiej faktem, że wzrost płac w 2015 roku przewyższył poziom inflacji.

Ponadto, jak wyjaśnia GfK, brytyjscy konsumenci tak pewni swoich finansów osobistych jak w grudniu 2015 roku, byli ostatnio pod koniec 2007 roku.

Reklama

“Dobre nastroje wśród konsumentów utrzymywały się przez cały 2015 rok. To pierwszy taki przypadek odkąd prowadzi się tego typu badania, od 1974 roku” – komentuje Joe Stator z GfK.

Barometr nastrojów GfK wśród konsumentów zwiększył się o jeden punkt do poziomu 2 pkt w grudniu. W ramach badania przebadano 2001 ankietowanych w okresie od 1 do 14 grudnia.

>>> Czytaj też: Stratfor: Warszawa rzuci wyzwanie Berlinowi. Polska będzie integrować region