W marcu br. spółka opublikowała jednostkową prognozę na 2015 r. zakładającą:
- przychody ze sprzedaży w wysokości 20,3 mln zł
- zysk z działalności operacyjnej – 3,56 mln zł
- EBITDA – 5,8 mln zł
- zysk netto – 3,1 mln zł.



"Komentując aktualny stan jej wykonania, zarząd 4fun Media S.A. podtrzymuje prognozę przychodów ze sprzedaży na wskazanym poziomie. Jednocześnie zarząd informuje, iż pozostałe wskaźniki będą nieznacznie niższe niż zakładano, jednak odchylenie w stosunku do prognozy 2015 roku- w przypadku zysku z działalności operacyjnej oraz EBITDA nie powinno znacząco przekroczyć 15%. W przypadku wskaźnika zysku netto, różnica ta nie powinna być większa niż maksymalnie 10%" - czytamy w komunikacie.

W komentarzu do korekty prognozy zarząd zwraca uwagę, że poniósł dodatkowe koszty związane z działaniami rebrandingowymi, których poziom był tylko częściowo uwzględniony w budżecie zatwierdzonym przez poprzedni zarząd, stanowiącym podstawę do przygotowania prognozy na 2015 rok.

"Dlatego mimo pozytywnych efektów rebrandingu, widocznych już w wynikach III kwartału oraz wyraźnej poprawie oglądalności zwłaszcza 4FUN HITS i 4FUN FIT&DANCE (stan na dzień publikacji raportu), zwiększone koszty musiały wpłynąć na poziom realizacji prognozy finansowej, zwłaszcza na poziomie wskaźników EBIT, EBITDA oraz zysku netto" – czytamy dalej.

Reklama

Spółka podkreśla też, że w 2016 r. zamierza kontynuować dywersyfikację przychodów w oparciu o trzy tzw. profit center – działalność telewizyjną, akwizycję Screen Network oraz działalność agencji reklamowej Bridge2Fun.

Na podstawie wyników oglądalności za grudzień 2015 r. zarząd szacuje, iż wejście kanałów 4fun do oferty Cyfrowego Polsatu zwiększy potencjał przychodowy obu stacji.

W planach na kolejne lata 4fun Media ma dalszy rozwój posiadanej sieci ekranów reklamy bezpośredniej, miedzy innymi poprzez akwizycję nowych lokalizacji premium (w głównych 7 miastach Polski) oraz świadczenie usług brokerskich.

Grupa kapitałowa 4Fun Media prowadzi działalność na rynku mediów telewizyjnych i cyfrowych. o grupy należą kanały muzyczne 4Fun.tv, TV.DISCO i mjuzik.tv oraz spółka Program, która zajmuje się kompleksowym wsparciem sprzedaży i dystrybucji kanałów telewizyjnych na rynku polskim. 4fun Media dysponuje własną, interaktywną platformą telewizyjną, która umożliwia emisję kontentu video w różnych formatach (telewizja, telefonia komórkowa, platformy IPTV, internet, VoD) oraz tworzenie innowacyjnych produktów i rozwiązań technologicznych, przystosowanych do cyfrowych kanałów dystrybucji.