"Jesteśmy dynamicznie rosnącym importerem i dystrybutorem części samochodowych, z ugruntowaną i stale umacniającą się pozycją na rynku polskim. Systematycznie rozwijamy również sprzedaż eksportową. Nasze obecne zaplecze logistyczne, na które składa się m.in. nowoczesne centrum dystrybucyjne grupy w Bieruniu, oddane do użytku w czerwcu 2014 roku, jak również efektywnie wykorzystywane nowoczesne narzędzia IT, stanowią doskonałą bazę do dalszego wzrostu zarówno skali działalności grupy jak i jej rentowności. Uważam, że to właściwy moment na kolejny, ważny krok w rozwoju spółki – wejście na GPW. Dlatego złożyliśmy nasz prospekt emisyjny w KNF" - powiedział Górecki, cytowany w komunikacie.

Naszą intencją jest przeprowadzenie oferty publicznej i zadebiutowanie na GPW w pierwszej połowie roku, dodał.

Grupa Auto Partner jest importerem i dystrybutorem części do samochodów osobowych i dostawczych w obszarze rynku części zamiennych, klasyfikowanych zgodnie z regulacjami prawnymi i dyrektywami Unii Europejskiej GVO. Grupa stanowi platformę sprzedaży oraz logistyki dostaw części zamiennych w trybie just-in-time do rozproszonych klientów, do których należą przede wszystkim warsztaty oraz sklepy motoryzacyjne.

Grupa realizuje sprzedaż przede wszystkim na rynku polskim, który w 2014 roku odpowiadał za 81,6% przychodów ze sprzedaży. Sprzedaż eksportowa stanowiła w 2014 roku ok. 18,4% sprzedaży i realizowana była przede wszystkim na rynkach czeskim i słowackim, a także w takich krajach jak Niemcy, Austria, Łotwa, Litwa i Ukraina.

Reklama

Auto Partner zatrudnia obecnie ponad 800 pracowników. W 2014 roku grupa osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 425,1 mln zł.