Największy wzrost zanotowano na rodzimym rynku w Chinach i w Europie. Światowy rynek urósł w tym czasie w tempie jednocyfrowym.

Producent udowodnił, że wie, jak grać na prężnym, lecz mocno konkurencyjnym rynku sprzętów mobilnych. Rośnie świadomość marki. W nowej strategii Huawei spółka będzie koncentrowała się na topowych modelach, które obarczone są najwyższą marżą.

Optymistyczne wyniki Huawei pojawiły się w momencie, gdy liderzy branży czyli Samsung i Apple mają nie najlepsze prognozy przed sobą.

Samsung poinformował, że oczekuje trudnego otoczenia biznesowego w 2016 roku z powodu słabości globalnej gospodarki i wzrostu konkurencji. Apple wg raportu Nikkei ma ograniczyć produkcję najnowszych modeli iPhone’ów o 30 proc. w pierwszym kwartale z powodu problemów z zapasami części.

Reklama

Chińscy producenci telefonów stanowią coraz większą konkurencję dla gigantów technologicznych. Konsumenci szukają tańszych alternatyw dla produktów Samsunga i Apple’a. Chińskie smartfony mają podobne funkcje i design.

- Istnieje coraz więcej chińskich producentów, którzy mogą zaoferować dobre produkty, więc niekoniecznie trzeba kupić telefon firmy Samsung - powiedział Avril Wu, analityk z firmy badawczej TrendForce.

Jest jednak za wcześnie, aby stwierdzić, czy Huawei może stać się rywalem dla Samsunga i Apple’a. Nie można zapomnieć też o nieco mniejszych graczach na rynku takich jak: Xiaomi i Lenoro, którzy często stosują wojnę cenową, aby wejść na rynek - twierdzą analitycy.

- Huawei zanotował ogromny wzrost w ciągu ostatnich sześciu miesięcy w Chinach, ale to wszystko dzieje się to obrębie systemu Android - powiedziała Carolina Milanesi, analityk Kantar Worldpanel ComTech.

Jeśli chodzi o sprzedaż smartfonów w Europie, Huawei przegoniła Sony i HTC. Przed nią jest tylko Apple i Samsung.

>>>Czytaj więcej: Biedronka po chińsku. Nowe produkty na polskim rynku

Na globalnym rynku smartfonów Huawei pozostaje na trzecim miejscu z udziałem w rynku na poziomie 7,5 procent w trzecim kwartale, Samsung miał 23,8 procent, a Apple 13,5 procentwynika z raportu firmy badawczej IDC.

Rynek smartfonów wzrósł w 2015 roku o 9,8 procent. W poprzednim roku branża wzrost był na poziomie 27,5 proc. – wynika z danych IDC