Xiaomi to jedna z najszybciej rozwijających się firm technologicznych świata. Jest nazywana „chińskim Apple”. Polska jest pierwszym krajem w Europie, w którym powstaje oficjalna sieć dystrybucji tej marki.

Xiaomi wchodzi na nasz rynek na razie tylko z dwoma modelami kamerek marki Xiaoyi. W Europie nie ma jeszcze oficjalnej sprzedaży smartfonów chińskiego producenta.

Koncern Xiaomi („Mały Ryż”) potrzebował tylko kilku lat, by stać się jednym z największych producentów urządzeń mobilnych na świecie (pod względem sprzedaży smartfonów zajmuje piąte miejsce, po Samsungu, Apple, Huawei i Lenovo). W 2014 roku wartość grupy Xiaomi szacowano na 46 miliardów dolarów.

Lei Jun założył Xiaomi w 2010 roku i w krótkim czasie uczynił z niego największego chińskiego producenta smartfonów oraz najbardziej wartościowy start-up na świecie, z rynkową wyceną sięgającą 45 miliardów dolarów. Tylko w ciągu ostatniego roku Xiaomi podwoiło przychody do 12 miliardów dol. i potroiło sprzedaż smartfonów do ponad 70 milionów egzemplarzy. Eksperci szacują, że sprzedaż Xiaomi osiągnie wartość 19 miliardów dol.

>>>Czytaj więcej: Huawei postraszył Apple’a i Samsunga. Chińczycy gonią liderów

Reklama

Ambicje firmy, która określana jest często mianem „chińskiego Apple”, sięgają jednak zdecydowanie poza rynek smartfonów. Już wkrótce Xiaomi zainwestuje w 100 dynamicznie rozwijających się technologicznych start-up’ów. W ten sposób Chińczycy chcą poszerzyć swoją gamę produktów o takie kategorie jak telewizory, router, tablety czy też dekodery.