"Prace potrwają do lipca 2018 r. To jedna z największych inwestycji infrastrukturalnych w woj. mazowieckim i największy kontrakt realizowany obecnie przez Skanska" - czytamy w komunikacie.

S8 to droga klasy S, gdzie zaprojektowana prędkość to 100 km/h, a nośność 115 kN/oś. Nowy odcinek będzie posiadał dwie jezdnie o szerokości 10,5 m każdy, pas dzielący o szerokości 10 m oraz pobocza nieutwardzone o szerokości 1,25 m każde. Jezdnie będą posiadać po dwa pasy ruchu i po jednym pasie awaryjnym, podano również.

"W ramach robót drogowych wykonamy blisko 13-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S8, drogi dojazdowe, trzy węzły drogowe: 'Trzcianka', 'Knurowiec', 'Poręba' wraz z drogami dojazdowymi, poprzecznymi, skrzyżowania, dwa punkty kontroli pojazdów, chodniki, zjazdy, zatoki autobusowe, system odwodnienia powierzchniowego i wgłębnego oraz przepusty drogowe, także te pełniące funkcje przejść dla zwierząt. (...) Trasa S8 na tym odcinku będzie posiadała łącznie 16 wiaduktów i mostów, 38 przejść dla zwierząt oraz 13 przepustów" - powiedział kierownik budowy Wojciech Chojecki, cytowany w komunikacie.

>>> Czytaj też: ZPP: Polska demografia się sypie. Potrzebujemy 5 mln imigrantów do 2050 roku

W listopadzie ub.r. GDDKiA podała, że uznała ofertę Skanska, wartą 334,79 mln zł brutto, za najkorzystniejszą w postępowaniu na wykonanie "Rozbudowy drogi krajowej nr 8 Warszawa - Białystok do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Wyszków - granica województwa podlaskiego" - odcinek Ia - Wyszków - węzeł Poręba (z węzłem), o długości 12,99 km.