Sprawę nagłośnili użytkownicy wspomagający platformę w tłumaczeniu serwerów i gier na inne języki. W linijkach kodu znaleziono frazy typu: „bitcoin_authorization_explanation” czy „checkout_receipt_pending_bitcoin_text”. Bitcoiny mają być zatem używane przy transakcjach finansowych. W tej materii firma Valve posiada wyjątkowo otwarte podejście. Bowiem na Steam już teraz znajdziemy nie tylko standardowe sposoby płatności kartą kredytową i debetową czy PayPal ale także przez WebMoney oraz iDeal. Co będzie można kupić za Bitcoiny? Platforma oprócz dostarczania serwerów do rozgrywki online, oferuje także sprzedaż wirtualnych kopii gier. Często stosuje gigantyczne promocje cenowe na nieco starsze produkcje. W bibliotece Steam znajduje się 4,5 tys. tytułów

>>> Czytaj więcej: Bit, czyli cyfrowe złoto. Dla kogo?

Według danych z 2015 r. Polacy są na piątym miejscu w Europie jeśli chodzi o liczbę założonych kont na platformie – jest ich 3,5 mln. Wyprzedzają nas: Rosja (13,6 mln), Niemcy (6,8 mln), Wielka Brytania (5,1 mln) oraz Francja (4,8 mln). Warto również dodać, że w zeszłym roku w Top 10 najlepiej sprzedających się gier na Steam były aż cztery pozycje polskich deweloperów („Wiedźmin III: Dziki Gon” i jego trzy warianty oraz „Dying Light”).
Od niedawna na zagranicznych rynkach wprowadzono Steam Machine – hybrydę komputera z konsolą. W Polsce pojawi się ona w I kwartale 2016 r.