Skorygowana EBITDA wyniosła 673,0 mln zł wobec 860,0 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 926 mln zł w IV kw. 2015 r. wobec 3 082 mln zł rok wcześniej.

W okresie I-IV kw. 2015 r. spółka miała 254 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 535 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 11 840 mln zł w porównaniu z 12 191 mln zł rok wcześniej.

Spółka podała, że spadek przychodów w ub. roku wynikał przede wszystkim ze zmian w rezerwach na koszty rozwiązania stosunku pracy w wysokości 90 mln zł (co wpłynęło na raportowany zysk EBITDA w 2015 roku). Ponadto, w 2014 roku zysk netto zawierał 191 mln zł zysku ze sprzedaży Wirtualnej Polski.

"Powyższe czynniki zostały częściowo zrównoważone przez niższe odpisy amortyzacyjne (o 202 mln zł w porównaniu z 2014 rokiem), wynikające z wydłużenia okresu użytkowania niektórych środków trwałych, a także spadek kosztów finansowych netto (o 114 mln zł rok-do-roku) głównie w wyniku niższych kosztów obsługi długu" - czytamy w raporcie. 

>>> Czytaj też: Orange kontra UE. Koncern zaskarży wyrok do Trybunału Sprawiedliwości

"Ubiegły rok przyniósł nam przede wszystkim sukces w aukcji na częstotliwości LTE, pierwszy etap rozbudowy sieci światłowodowej oraz spektakularne osiągnięcia komercyjne w segmencie mobilnych usług abonamentowych – najlepsze od wielu lat. Wszystkie powyższe elementy są także niezwykle ważne w kontekście nowego średniookresowego planu działania, który dziś przedstawiamy. To ofensywny plan zbudowany wokół czterech strategicznych priorytetów: wiodącej pozycji w zakresie jakości sieci i usług konwergentnych, najlepszego doświadczenia klientów oraz elastycznej organizacji. Do podjęcia intensywnych działań zachęcają nas dobre prognozy dla polskiej gospodarki, konstruktywne środowisko regulacyjne oraz większa stabilność rynku telekomunikacyjnego. W najbliższych latach spodziewamy się wzrostu popytu na usługi telekomunikacyjne w wyniku dynamicznie rosnącej konsumpcji danych oraz coraz większej popularności konwergencji wśród gospodarstw domowych w Polsce. Te dwie tendencje będą podstawą naszej strategii komercyjnej. Kluczem do sukcesu jest wysoka jakość sieci, zarówno stacjonarnej jak i mobilnej. W związku z tym, będziemy zwiększać zasięg sieci LTE w oparciu o nowo zakupione częstotliwości oraz postanowiliśmy znacząco rozbudować sieć światłowodową" -  powiedział prezes Orange Polska Bruno Duthoit, cytowany w komunikacie.

Orange Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) to wiodący dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii stacjonarnej, dostępu do internetu, telewizję oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP), a także świadczy usługi telefonii komórkowej, w tym usługi trzeciej generacji w standardzie UMTS oraz usługi oparte na technologii CDMA. 

>>> Czytaj też: Orange bardzo zadowolony z wyników sieci Smart Store, szykuje nowe otwarcia