Po tej decyzji czeskiego przewoźnika lotnisko w Radomiu traci ostatniego i jedynego przewoźnika, który był obecny na tym lotnisku.
Czech Airlines wykonywał loty do Pragi od 20 grudnia i była to już druga próba współpracy z Radomiem. Za pierwszym razem wytrzymali tylko 5 tygodni i zrezygnowali z lotów 25 października. Oficjalnym powodem był brak systemu odladzania, jednak prawdziwym problemem okazał się brak chętnych. Z lotów na tej trasie miało skorzystać tylko 100 pasażerów, co dawało średnią 3 pasażerów na lot.
Niespodziewanie Czech Airlines wrócił do Radomia tuż przed świętami – pierwszy lot miał miejsce 20 grudnia, w styczniu odbywały się 2 loty tygodniowo, a w lutym – nawet trzy.
Epizod okazał się jednak dość krótki. Za klika dni lotnisko w Radomiu będzie stało zupełnie puste. W 2015 r. port lotniczy obsłużył tylko 670 pasażerów (wliczając w to zawieszone wcześniej połączenie Air Baltic do Rygi).
Już przy okazji otwarcia lotniska w Szymanach pisaliśmy w Forsalu.pl o świecących pustkami korytarzach, nudzącej się obsłudze i brak widoku samolotu w Radomiu. Taki jest obraz niektórych portów lotniczych w Polsce.
Mimo tego, że lotnisko w Radomiu położone jest w centrum miasta, to brakuje chętnych, aby stąd latać.
Konkurencja ze strony dwóch lotnisk w Warszawie, które mają wiele linii lotniczych i niezliczoną liczbę destynacji jest zbyt silna, aby Radom mógł działać nie tylko na warunkach rynkowych, ale jakichkolwiek w ogóle. Co więcej w odległości 150 km działają jeszcze lotniska w Lubinie i Łodzi. Czyli konkurencja wzrasta do czterech portów lotniczych.
Eksperci i analitycy zgodnie stwierdzają, że port lotniczy w Radomiu jest niepotrzebny i w perspektywie najbliższych kilkunastu lat nie ma szans wyjść na prostą.
>>> Polecamy: Warszawa wśród najlepszych. Oto 10 najwygodniejszych lotnisk w Europie 2015
krzysiek(2016-02-18 17:01) Zgłoś naruszenie 360
"Konkurencja ze strony dwóch lotnisk w Warszawie, które mają wiele linii lotniczych i niezliczoną liczbę destylacji jest zbyt silna" z niezliczoną liczbą destylacji nie da się konkurować :)
OdpowiedzDaresh(2016-02-18 16:55) Zgłoś naruszenie 231
Destylacjach, hehe, chciało się użyć mądrzejszego słowa, ale nie wyszło...
OdpowiedzManiek(2016-02-18 17:38) Zgłoś naruszenie 190
Taaak, zwłaszcza destylacja mi się w tym artykule podoba. A może by tak jakiś bardziej szczegółowy przepisik, hę? Bo szwagrowi niedawno destylacja poszła kiepskawo i cienkusz pijemy, oj, cienkusz, że hej!
Odpowiedzaaa(2016-02-18 17:20) Zgłoś naruszenie 120
To jest koszmar podatników a nie koszmar lotniska. Jeśli warunkiem zatrzymania dopłaty unijnej na to lotnisko jest utrzymanie funkcjonowania, albo, co gorsza, wykonanie określonej liczby "operacji" w ciągu roku, to jedynym wyjściem jest stworzenie przez Radom własnych linii lotniczych. Tylko nie jako podmiot niezależny, bo mogłoby się okazać że radomskim liniom lotniczym nie opłaca się latać z Radomia.
Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedzboruta(2016-02-20 01:33) Zgłoś naruszenie 00
To jest głupota dofinansowań unijnych . Na początek sie bierze pieniadze a potem doklada się jeszcze większe żeby tamtych nie zabrali
jasiu(2016-02-18 18:53) Zgłoś naruszenie 80
kurcze, moze powinni pojsc w strone jakichs szkolen: dla pilotow cywilnych, obslugi, antyterrorystow, psow tropiacych; turystyczne loty balonem w stratosfere czy krajoznawcze, szybowce, podnajmowac plyte cyrkom, albo wybudowac rollercaoster opodal terminala, filmy krecic itp itd czy cos cos, bo inaczej to slabo
Odpowiedzgupi jest biedny(2016-02-18 21:06) Zgłoś naruszenie 83
Trzeba zainwestować jeszcze 200 mln zł i zatrudnić 100 osób!!!! Ha ha ha ha ha ha h aha hah ahahaha aha hahah ah ahahhaha ha hah aha h a hah
OdpowiedzAtom(2016-02-19 08:37) Zgłoś naruszenie 60
Lubin??? Destylacje??? Tak niestety wygląda dzisiejsze dziennikarstwo...
Odpowiedzśledczy(2016-02-18 23:38) Zgłoś naruszenie 60
Może POLSA zainwestuje, potrzebny kosmodrom. ;)
OdpowiedzLPF(2016-02-19 00:41) Zgłoś naruszenie 30
Lubin jest w zupelnie innym miejscu raczej mialo byc Lublin ............. !!!!!!!!!
Odpowiedzpiotrek(2016-02-18 23:56) Zgłoś naruszenie 21
a czy pamięta ktoś babę z Radomia? Tę od 3 cebul?
Odpowiedzczas(2016-02-19 09:42) Zgłoś naruszenie 20
Polacy chcą latać do Grecji, Egiptu, Tunezji, Turcji a nie do Pragi. Tam można taniej pojechać pociągiem lub autobusem. I w takim samym czasie bo nie trzeba czekać na odprawy.
Odpowiedzkris(2016-02-19 09:47) Zgłoś naruszenie 20
Gratuluję pomysłu tym co zbudowali to lotnisko w takim miejscu.
Odpowiedzhmm(2016-02-18 23:23) Zgłoś naruszenie 21
Moze Radom powinien nastawic sie na obsluge ruchy krajowego i mniejszych samolotow.
Odpowiedzboruta(2016-02-20 01:36) Zgłoś naruszenie 20
Moja córeczka Ania jak usłyszała o porcie w Radomiu jego problemach to wpadła na świetny pomysł, skoro port jest to tylko trzeba dociągnąć morze do portu i będzie rozwiązanie tego absurdu. W zamian za podpowiedz proszę o nazwanie Portu imienia Anny
OdpowiedzPit(2016-02-21 17:19) Zgłoś naruszenie 10
Jedyna szansa to czartery, jesli lotnisko da dobre warunki touroperatorom to oni obniza ceny wycieczek akurat z Radomia i niektorzy widzac roznice w cenie tej samej wycieczki tylko wylot z Radomia zdecyduja sie na Radom ale musi to byc disc odczuwalna roznica w portfelu dla wycieczek
OdpowiedzLotnik kryj się(2016-02-19 16:29) Zgłoś naruszenie 10
Cały pomysł można porownać z wybudowaniem ścieżki rowerowej w środku lasu, oddalonym 100km od najbliższj wioski. Co z tego, że damy każdemu rowerzyście dopłatę 5 zł za serwisowanie roweru w budce przy tej drodze, jak w promieniu 100km nie ma chętnych by tą drogą jeździć? Najpierw musi być rynek pasażerow, a potem infrastruktura, a nie odwrotnie. Na prawdę. Uwierzcie mi. To jest może bardzo odkrywcze, ale niestety prawdziwe.
Odpowiedzbuhahaha(2016-02-18 23:25) Zgłoś naruszenie 00
Destylacji? Chyba chodzilo o destylarnie ;)
OdpowiedzParalorniarz (2016-02-20 10:09) Zgłoś naruszenie 00
Przerobić lotnisko na klub paralorniarzy ;-)
Odpowiedz