"Najwięcej otworzymy sklepów sieci Reserved i SiNSAY, które powiększą się odpowiednio o 24 i 26 sklepów. Nie zmieni się liczba outletów" - poinformował ISBnews/ISBhandel Lutkiewicz.

LPP na koniec 2015 roku posiadała łącznie 1 627 salonów, zaś rok 2016 planuje zamknąć liczbą 1716. Tym samym spółka zwiększy łączną powierzchnię sklepów wszystkich swoich 6 marek o 11-13%, tj. o ok. 90 tys. m2. W latach 2017 i 2018 planuje wzrost powierzchni o 15%.

Na koniec roku liczba sklepów w poszczególnych markach wzrośnie: Reserved z 449 do 473, Cropp z 372 do 382, House z 319 do 329, Mohito z 280 do 289, SiNSAY z 170 do 196 i Tallinder do 10. Nie zmieni się outletów, których działa 37.

LPP obecny jest ze swoimi markami w 18 krajach, od stycznia w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, w tym roku spółka planuje wejść jeszcze na dwa nowe rynki - otworzy sklepy franczyzowe na Białorusi i w Kazachstanie.

Reklama

>>> Czytaj też: LPP wchłonie swoją cypryjską spółkę, która posiada znaki towarowe grupy

"Planujemy także zwiększyć sprzedaż internetową, wkrótce na Węgrzech ruszy e-sklep Reserved, a w kolejnych miesiącach dwóch marek w Czechach, Rumunii i na Słowacji. Chcemy osiągnąć w ciągu kilku lat 8% w e-commerce, z obecnego 1,9%" - dodał Lutkiewicz.

Wiceprezes LPP podkreślił także, że ważnymi kierunkami rozwoju są kraje Bliskiego Wschodu, Chorwacja oraz Niemcy, gdzie obecnie działa 12 sklepów Reserved, a do końca 2017 roku ma ich być 20. Na Bliskim Wschodzie spółka będzie otwierać sklepy franczyzowe, w ciągu 6 lat planuje 30 salonów Reserved, 20 Mohito i 20 SiNSAY. Sklepy franczyzowe LPP uruchomi także, w 2016 roku, na Białorusi i w Kazachstanie. W Rosji zamierza zwiększyć powierzchnię o 10%.

"Podpisaliśmy także na 25 lat wstępną umowę najmu kamienicy przy londyńskiej Oxford Street, w której ma powstać salon flagowy Reserved. Jest to najważniejsza ulica handlowa" - powiedział wiceprezes LPP.

Lutkiewicz, w rozmowie z ISBnews/ISBhandel dodał także, że na koniec roku w Polsce będzie działać 1018 salonów, co oznacza 32 nowe otwarcia, w tym 10 marki Tallinder - pierwszej premium w portfolio spółki, której sklep numer jeden uruchomiony został w tym roku. Celem na obecny rok jest także dodatni poziom sprzedaży w sklepach porównywalnych w 2016 roku, a w szczególności w salonach Reserved w Polsce.

LPP zarządza 6 markami modowymi - Reserved, Cropp, House, Mohito, SiNSAY i Tallinder. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.