Polskie fabryki aut i części są konkurencyjne dzięki niskim kosztom produkcji i bardzo wysokiej jakości - pisze "Rzeczpospolita".

Polska motoryzacja pobiła w ubiegłym roku eksportowy rekord. Wartość zagranicznej sprzedaży sektora po raz pierwszy przekroczyła 20 mld euro. W 2016 roku szykuje się kolejny wzrost. Będzie m.in. efektem spodziewanego większego eksportu samochodów z fabryki Opla w Gliwicach oraz uruchomienia przez Volkswagena fabryki samochodów dostawczych we Wrześni.

Największy udział w eksporcie mają jednak części i komponenty do produkcji samochodów. Polska jest jednym z kluczowych poddostawców dla europejskich fabryk aut.

Zdecydowana większość produkcji kierowana jest na rynki europejskie, a najważniejszym odbiorcą jest rynek niemiecki. Coraz większego znaczenia nabierają także rynki Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie są wysyłane komponenty dla fabryk aut w Czechach, na Słowacji i Węgrzech.

Reklama

Czytaj więcej w "Rzeczpospolitej"

>>> Polecamy: Stare samochody nie wjadą do centrów miast? Rząd jest "za"