"Luty to kolejny miesiąc, w którym raportujemy zapowiadaną przez nas poprawę marż. Jest to już zatem wyraźna tendencja, wynikająca z wdrażanych przez nas działań w zakresie poprawy marży wyjściowej (tzw. intake – przed rabatami), zarządzania zapasami i dywersyfikacji kanałów sprzedaży. W lutym wpływ na sprzedaż miały jeszcze wyprzedaże kolekcji jesienno-zimowych, ale już obserwowaliśmy dobre przyjęcie przez klientów kolekcji wiosenno-letnich. To dobry prognostyk na kolejne, pełnocenowe miesiące sprzedaży" - powiedział prezes Gino Rossi SA Tomasz Malicki, cytowany w komunikacie.

Jesteśmy też zadowoleni z rozwoju marki Gino Rossi na rynku czeskim, na którym nieco ponad rok temu roku zmieniliśmy model działania – notujemy tam wyraźne wzrosty sprzedaży i marż, dodał prezes.

Gino Rossi kontynuuje proces poprawy marż. Marża detaliczna realizowana w salonach własnych (pełnocenowych i outletowych), prowadzonych w formacie franczyzy zarządzanej i sklepie internetowym, wyniosła w lutym w Gino Rossi 44,4%, a w Simple CP 57,2%. Oznacza to wzrost odpowiednio o 4,2 pkt proc. i 2,3 pkt proc. r/r.,

Sprzedaż Gino Rossi w lutym 2016 wyniosła 12,2 mln zł i była wyższa o 0,8% licząc rok do roku. Sprzedaż w Simple Creative Product  wyniosła 6,4 mln zł, co oznacza wzrost o 4,6% r/r.  

Sprzedaż grupy Gino Rossi w okresie styczeń-luty br. wyniosła 38,9 mln zł i była wyższa o 1,4% w skali roku. Sprzedaż Gino Rossi wzrosła w tym czasie o 0,1% do 24,8 mln zł, zaś sprzedaż Simple Creative Product  zwiększyła się o 3,9% r/r do 14,1 mln zł.

Marża na sprzedaży detalicznej w okresie styczeń-luty wyniosła 48,8% i była wyższa o 4,1 pkt proc. w skali roku.

Gino Rossi zarządza markami modowymi: Gino Rossi i Simple Creative Products. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2006 r.