"Wycofanie Grupy EM&F z GPW nie jest głównym celem naszego wezwania. Najpierw zobaczymy, jak zareagują na ofertę giełdowi akcjonariusze. Jednak oferta jest przede wszystkim wypełnieniem obowiązku wynikającego z zapisów ustawy, a także ustabilizowania akcjonariatu w celu realizacji planów rozwojowych Grupy" - powiedział ISBnews von Werner.

Wskazał, że planowane są znaczące nakłady inwestycyjne na rozwój w kolejnych latach.

"W bieżącym roku w Grupie EM&F inwestycje sięgną do 50 mln zł (wobec ok. 80 mln zł w całej Grupie przed sprzedażą aktywów w 2015 r.), w tym zwłaszcza będą dotyczyć Empiku i empik.com. Spodziewamy się znaczącego capex również w następnych latach. Plany obejmują wprowadzenie nowego formatu sklepów Empik jeszcze w tym roku, dalsze inwestycje w dotychczasowych kluczowych obszarach, a także rozwój online" – wskazał dyrektor inwestycyjny.

Thomas von Werner potwierdził, że nowy format będzie odzwierciedlał nowe podejście grupy do wieloletniej misji Empiku i "kulturalnego DNA" marki. W efekcie oferta ma obejmować produkty z dziedziny kultury, rozwijania pasji i kreatywnego spędzania czasu wolnego.

Reklama

"Poza trzonem oferty, jaki stanowią książki, muzyka, film, będą nadal rozwijane wysokomarżowe kategorie m.in. związane z rozwijaniem hobby, kreatywnym spędzaniem wolnego czasu czy samorozwojem. Nowy format będzie implementowany zarówno w wybranych, istniejących sklepach Empiku, jak i nowo otwieranych lokalizacjach. Nowy format to nie tylko zmiana designu, ale także nowe 'doświadczenie zakupowe' dla klientów, będzie wzbogacony o nowoczesne technologie. W 2016 roku Empik planuje kolejne otwarcia, również w mniejszych miastach. Oczywiście, kluczowym kierunkiem jest e-commerce i dalszy rozwój empik.com w formule omnichannel (dalszego, głębszego integrowania kanału online i offline). Rozważamy dodanie nowych funkcjonalności, jak np. marketplace, czyli udostępnienie platformy zewnętrznym podmiotom" - wymienił von Werner.

Wskazał, że nie zostały jeszcze podjęte decyzje co do źródeł finansowania inwestycji po zakończeniu restrukturyzacji Grupy EM&F, ale zakłada, że raczej będzie to finansowanie bankowe.

Grupa Empik Media & Fashion jest dystrybutorem produktów z kategorii media, rozrywka, lifestyle, artykuły dziecięce, odzież, obuwie, kosmetyki. Grupę tworzą spółki o profilu operacyjno-handlowym oraz Empik Media & Fashion jako spółka holdingowa.