Wynik z tytułu odsetek wyniósł 258,18 mln zł wobec 268,15 mln zł rok wcześniej. Wynik z tytułu prowizji i opłat sięgnął 55,84 mln zł wobec 59,66 mln zł rok wcześniej.

Aktywa razem banku wyniosły 7,21 mld zł na koniec 2015 r. wobec 7,72 mld na koniec 2014 r.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie 2015 r. wyniósł 37,29 mln zł wobec 48,56 mln zł zysku rok wcześniej.

"Bez wątpienia nie był to łatwy rok dla całego sektora bankowego w Polsce. Niższe dochody z tytułu odsetek i prowizji wraz z dodatkowymi obciążeniami regulacyjnymi doprowadziły do prawie 30-proc. spadku wyniku netto sektora bankowego w stosunku do poprzedniego roku. Nie ma wątpliwości, że Grupa Banku Pocztowego dobrze poradziła sobie z tymi wyzwaniami. Na szczególną uwagę zasługuje dalszy wzrost skali działania - w grudniu 2015 roku liczba klientów zbliżyła się do 1,5 mln. Zanotowano także rekordową w historii spółki sprzedaż kredytów gotówkowych, przekraczającą 1 mld zł. W konsekwencji, dzięki rozwojowi biznesu oraz dyscyplinie kosztowej, Grupa zakończyła 2015 rok z satysfakcjonującymi wynikami finansowymi. Dochody Grupy ukształtowały się na poziomie 327,5 mln zł, czyli były tylko nieco niższe niż w poprzednim roku. Jednocześnie Grupa poniosła dodatkowe koszty jednorazowe związane z utrzymaniem stabilności polskiego sektora bankowego, w łącznej wysokości 15,5 mln zł. W efekcie wynik finansowy netto ukształtował się na poziomie 33,9 mln zł" - skomentował przewodniczący rady nadzorczej banku Jerzy Jóźkowiak w liście załączonym do raportu rocznego.

Bank Pocztowy świadczy usługi finansowe w urzędach pocztowych i własnych oddziałach w całym kraju. Powstał w 1990 roku w Bydgoszczy.