Zysk operacyjny wyniósł 66,51 mln zł wobec 60,55 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik skonsolidowany EBITDA za 2015 rok wyniósł 69 mln zł i w porównaniu do roku poprzedniego był wyższy o 6,3 mln zł.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 4 856,26 mln zł w 2015 r. wobec 5 573,43 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie 2015 r. wyniósł 60,28 mln zł wobec 43,22 mln zł zysku rok wcześniej.

"Wyniki finansowe za cały 2015 rok pokazują, że mimo zmiennej sytuacji rynkowej, był to bardzo dobry okres dla ABC Data, która jest obecnie na najlepszej drodze do zdobycia pozycji lidera nowoczesnej dystrybucji IT i elektroniki użytkowej w Europie Środkowo-Wschodniej. [...] Pracując nad repozycjonowaniem spółki i poprawą poszczególnych wyników, intensywnie rozwijamy portfolio produktowe, które zwiększyło się z 73 000 do 180 000 produktów i jest obecnie najszersze wśród dystrybutorów działających w regionie CEE. Wprowadziliśmy do asortymentu nowe, wysokomarżowe kategorie produktowe, co pozwoliło na realizację dwudziestu procent przyjętego w strategii planu wzrostu liczby resellerów i obecnie mamy ponad 13 000 aktywnych klientów" - napisała prezes Ilona Weiss w liście do akcjonariuszy.

Wskazała, że bieżący rok upłynie ABC Data pod znakiem kontynuacji zapoczątkowanych zmian, a głównym zadaniem spółki będzie dalszy dynamiczny, ale jednocześnie stabilny rozwój.

"Wiem, że inwestując w rozwój obszarów o dużym potencjale wzrostu oraz wzmacniając posiadane przewagi konkurencyjne, z każdym kolejnym miesiącem będziemy rosnąć w siłę, zbliżając się do realizacji naszych strategicznych celów - zdobycia pozycji lidera dystrybucji IT w Europie Środkowo-Wschodniej oraz zwiększenia wyceny spółki do 1 mld zł" - stwierdziła prezes ABC Data.

ABC Data jest dystrybutorem sprzętu IT. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r.