Zysk operacyjny wyniósł 2,18 mln zł wobec 12,36 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody z działalności operacyjnej sięgnęły 564,51 mln zł w 2015 r. wobec 507,41 mln zł rok wcześniej ( w tym przychody ze sprzedaży wyniosły odpowiednio: 560,43 mln zł wobec 504 mln zł).

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie 2015 r. wyniósł 14,78 mln zł wobec 35,55 mln zł zysku rok wcześniej.

"W roku 2015 zarówno segment modowy, jak i dyskontowy zanotowały wzrost przychodów ze sprzedaży towarów. W sektorze dyskontowym źródłem był dynamiczny rozwój sieci (+11% średnio w skali roku) przy jednoczesnym zwiększeniu obrotów w sklepach porównywalnych (tzn. takich, które działały zarówno w 2015, jak i w 2014 r.) (+2%). W części modowej został zanotowany dynamiczny przyrost sprzedaży realizowanej w Polsce (+31 mln zł, tj. +17% r/r) oraz spadek sprzedaży zagranicznej (-14 mln zł, tj. -12% r/r), co wynika z decyzji w sprawie ograniczenia działalności na Ukrainie i w Rosji oraz dewaluacji wartości rosyjskiego rubla i ukraińskiej hrywny w stosunku do złotego" - czytamy w raporcie.

Marża brutto na sprzedaży spadła w 2015 r. do 1,4% wobec 2,7% rok wcześniej.

Na dzień 31 grudnia 2015 r. ogółem powierzchnia sieci sklepów Grupy Redan wyniosła:

- ok. 79 tys. m2 (356 sklepów własnych) na rynku dyskontowym w kraju i za granicą, co oznacza około 18 % przyrost w stosunku do stanu z końca 2014 r.

- ok. 42 tys. m2 (356 sklepów - w tym 37 własnych i 239 franczyzowych oraz 80 multibrandowych kornerów franczyzowych) na krajowym i zagranicznym rynku modowym, co oznacza około 1% przyrostu w stosunku do stanu z końca 2014 r.

Grupa kapitałowa Redan prowadzi działalność w zakresie detalicznej sprzedaży odzieży w Polsce oraz w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Redan opiera się na dwóch filarach: dyskontowym (sieć sklepów Textilmarket) oraz modowym (marki Top Secret, Troll oraz - od 2011 r. - Drywash). Od 2003 roku spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie.