Wittchen odnotował 27,11 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2015 r. wobec 27,67 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 30,87 mln zł wobec 28,1 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 151,65 mln zł w 2015 r. wobec 130,52 mln zł rok wcześniej.

"Wzrost ten był przede wszystkim następstwem wzrostu sprzedaży w segmencie detalicznym zrealizowany w istniejących salonach i sklepie internetowym oraz w nowo otwartych punktach handlowych. W 2015 roku Grupa zamknęła jeden salon, otworzyła siedem nowych salonów oraz rozpoczęła sprzedaż poprzez stoiska/wyspy (trzy stoiska w 2015 roku oraz jedno nowe stoiska otwarte po dniu bilansowym do dnia sporządzenia sprawozdania finansowego). Zysk ze sprzedaży w 2015 roku wzrósł o 3,5 mln zł tj. o 13%. Zysk brutto Grupy Wittchen wzrósł o 5,5 mln zł tj. o 22% względem roku poprzedniego. Spadek zysku netto o 0,5 mln zł tj. o 2% był spowodowany zmianami podatku odroczonego" - czytamy w raporcie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie 2015 r. wyniósł 24,66 mln zł wobec 30,14 mln zł zysku rok wcześniej.

Reklama

Wittchen jest wiodącym na polskim rynku sprzedawcą luksusowych dodatków i akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż luksusowego obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. W 2015 r. Wittchen odnotował 150,9 mln zł przychodów. Spółka jest notowana na GPW od listopada 2015 r.