Zysk operacyjny wyniósł 6,88 mln zł wobec 25,54 mln zł straty rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 575,93 mln zł w 2015 r. wobec 528,64 mln zł rok wcześniej.

"Najwyższe w historii obroty oraz pierwszy od trzech lat zysk netto i zysk operacyjny osiągnęły w 2015 r. zarówno TIM SA, jak i cała grupa kapitałowa TIM. Dla zarządu TIM SA szczególnie istotnym jest, że 2/3 przychodów przyniósł TIM-owi internetowy kanał sprzedaży, co pokazuje, iż wdrażany od 2013 r. nowy model sprzedaży, oparty o kanał e-commerce przynosi pierwsze wymierne efekty. Miniony rok był pierwszym, w którym TIM SA działał w pełni w nowym, hybrydowym modelu sprzedaży, wdrażanym od 2013 r. - z dominującym kanałem e-commerce, bez sieci oddziałów z lokalnymi magazynami (zastąpiły je biura handlowe)" - napisał prezes Krzysztof Folta w liście do akcjonariuszy. 

Drugi raz w historii GK TIM i po raz pierwszy w przypadku TIM S.A. przychody ze sprzedaży przekroczyły 0,5 mld zł, osiągając odpowiednio 575,93 (wzrost o 8,95% w stosunku do 2014 r.) i 535,3 mln zł (wzrost o 7,79%). W całym 2015 r. kanał internetowy przyniósł TIM SA 67% przychodów ze sprzedaży, tj. 358,7 mln zł, wobec 62% i 307,5 mln zł w roku poprzednim. 

"Wyniki za 2015 rok napawają optymizmem co do rezultatów na kolejne lata. Stanowią bowiem namacalny dowód na to, że wybrany przez TIM model sprzedaży niesie w sobie duży potencjał rentowności" - czytamy także. 

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2015 r. wyniósł 5,24 mln zł wobec 20,59 mln zł straty rok wcześniej.

TIM S.A. jest największym dystrybutorem materiałów elektrotechnicznych w Polsce. Spółka powstała w 1987 r. we Wrocławiu, od 1998 roku jest notowana na GPW