"W tym roku zamierzamy skupić się na poprawie rentowności działalności reklamowej oraz IT, przy utrzymaniu stabilnego wzrostu sprzedaży. Stawiamy również na dalszy rozwój i sprzedaż usług w obszarze cloud computing poprzez spółkę Oktawave, co powinno przełożyć się na wzrost naszego udziału w tym rynku. Oczekujemy, że Oktawave utrzyma wysoką dynamikę wzrostu sprzedaży" - powiedział Tomczyk w rozmowie z ISBnews.

"W bieżącym roku spółka skupi się na pozyskiwaniu klientów z segmentów o największych wzrostach oraz na stworzeniu i sprzedaży produktów dedykowanych firmom, które wydają na infrastrukturę od 1-5 tys. zł miesięcznie. Planujemy też stworzenie nowego centrum danych w Wielkiej Brytanii, jednakże konkretne decyzje zapadną w drugiej połowie roku" - dodał.

Liczy on, że wzrost przychodów operacyjnych w segmencie agencyjnym osiągnie ok. 10% r/r. Jednocześnie grupa będzie pracować nad poprawą rentowności. Zamierza dalej rozwijać NEWNITED i umacniać pozycję K2 Media we współpracy z dużymi Klientami z portfolio Grupy K2.

"Jak informowaliśmy pod koniec ubiegłego roku, w Grupie rozpoczął się proces przeglądu opcji strategicznych i trwają prace w tym zakresie. Został wybrany doradca z Wielkiej Brytanii, który ma za zadanie profesjonalne przeprowadzenie tego procesu. Rozważane są różne opcje, w tym związane zarówno ze sprzedażą poszczególnych linii biznesowych, jak i ich dalszym rozwojem w ramach Grupy. Proces trwa i trudno na ten moment określić, kiedy zostanie zakończony" - stwierdził prezes Grupy K2 Internet.

Reklama

Podkreślił, że rok 2015 Grupa zamknęła rekordowymi przychodami, które są najwyższe w historii Grupy K2 Internet. Sprzedaż przekroczyła 87,6 mln zł, co daje 35,25 zł na jedną akcję.

"To, na co chciałbym zwrócić uwagę przy analizie naszych wyników, to jednorazowe zdarzenia w 2014 r., m.in. sprzedaż udziałów w Audiotece, które znacznie zaburzają obraz dynamiki, szczególnie po stronie zysku netto. W związku z tym, najbardziej adekwatnym wskaźnikiem do oceny wyników za 2015 r. jest wskaźnik EBITDA, w przypadku którego odnotowaliśmy wzrost o 14% do poziomu 6,2 mln zł. Największa poprawa rentowności EBITDA nastąpiła w drugim półroczu 2015. EBITDA wzrosła do poziomu 5.055 tys. zł, co stanowi zwiększenie wyniku o 28,5% w stosunku do analogicznego okresu roku 2014" - wskazał Tomczyk.

Zwrócił uwagę na redukcję zadłużenia netto, które w ubiegłym roku osiągnęło ujemny poziom, co oznacza 1,2 mln zł gotówki pozostałej w spółce.

"Wszystkie te elementy składają się na naszą decyzję o zamiarze kontynuacji przyjętej polityki dywidendowej, która zakłada wypłatę do akcjonariuszy co najmniej 50% wypracowanych skonsolidowanych zysków. Będziemy chcieli zarekomendować walnemu zgromadzeniu wypłatę dywidendy za 2015 r. na poziomie 1 zł na akcję" - podsumował prezes.

Grupa K2 Internet działa w obszarach marketingu, sprzedaży i obsługi klienta. Spółka jest notowana na GPW od 2008 roku.