"Zakładamy, że ten rok będzie znacznie lepszy od poprzedniego. Przygotowujemy się również do przejścia na GPW z NewConnect w II półroczu. Trwają prace nad prospektem oraz wdrożeniem MSR. Nie ma planów emisji. Finansujemy się własnymi środkami i nie planujemy dywidend. Jeżeli firma tworzy dobre rzeczy, to wypracowywane środki znajdą odpowiednie zastosowanie. Jeśli chodzi o przyszłość, to chcemy robić gry za do 1 mln USD i wydawać 2 tytuły rocznie" - powiedział Babieno podczas spotkania z dziennikarzami. 

Według jego słów, przemawia za tym liczba chociażby tegorocznych premier gier. Po niedawnej premierze konsolowej wersji "Layers of Fear" (LoF), deweloper zapowiedział grę ">observer_", a następnie "Scopophobię". 

"Liczymy, że '>observer_' będzie miał większy potencjał sprzedażowy od 'Layers of Fear', chociażby ze względu na to, że ma trafić do znacznie szerszego grona graczy. Zapowiadają się bardzo dobre lata dla gatunku cyberpunk - będą pojawiać się seriale, komiksy, czy gry. Już wygląda lepiej niż 'LoF'. Tworzymy ją na silniku 'unreal', stawiając na jakość grafiki. 'Scopophobia' też jest planowana na ten rok, ale po wydaniu '>observer_'. Nie pokazujemy tego tytułu, żeby nie 'kanibalizować' wcześniejszych naszych tytułów" - dodał prezes Bloober Team. 

Według jego słów, świat gry dzieje to aglomeracja przyszłości - Kraków pogrążony w smogu. Pojawią się również inne polskie akcenty. 

"Prace nad grą trwają już od dwóch lat. Potencjalni wydawcy również wierzą w potencjał gry i mamy już oferty. Chcemy zachować wartość intelektualną (IP) tej marki i negocjujemy spokojnie. Zakładamy że w dystrybucji będzie głównie wersja cyfrowa, ale trwają też rozmowy o edycji pudełkowej, celujemy w poziom cenowy 19,99 USD. Budżet produkcyjny wyniesie do 2 mln zł. Gra ma być gotowa na koniec II kw., a termin premiery zależy od rozmów z wydawcami, na pewno odbędzie się w bieżącym roku" - wskazał Babieno. 

W kwestii "Layers of Fear" prezes Bloober Team stwierdził, że wydawca gry jest zadowolony ze sprzedaży . 

"Nie znamy jeszcze oficjalnych wyników sprzedaży gry - będą one widoczne w raporcie za II kwartał tego roku, co związane jest z terminami otrzymywania raportów sprzedaży. Wiemy już jednak, że przychody ze sprzedaży gry przekroczyły poniesione przez wydawcę nakłady. Pamiętajmy, że nie było jeszcze premiery 'LoF' w Azji" - przyznał Babieno.

Budżet produkcyjny 'LoF' wyniósł poniżej 2 mln zł, a dotychczasowy przychód dla Bloober Team wyniósł ponad 8 mln zł. Prezes spółki zapowiedział ponadto, że 'LoF' będzie nadal rozwijany, ale nie chciał ujawnić szczegółowych planów rozwoju marki. 

Co do "Medium", Babieno podtrzymał, że I epizod gry ma być gotowy na koniec roku, ale to jest równoznaczne z terminem premiery. Wszystkie pięć epizodów będzie kosztować łącznie 15-16 mln zł. 

"Chcemy, aby tytuł stał się marką. Dopuszczamy w tym przypadku finansowanie mieszane, ale chcemy zachować prawa do tego tytułu" - stwierdził Babieno. 

W przypadku spółki zależnej iFun4All szczegółowe plany dotyczące wejścia na NewConnect mają zostać zaprezentowane koniec kwietnia. Bloober Team ma zostać docelowo inwestorem finansowym w tej spółce.

Bloober Team to niezależny producent gier wideo, założony w 2008 r. Spółka jest notowana na NewConnect od czerwca 2011 r.