Koncern twierdzi, że będzie otwierał 250 restauracji rocznie. W Chinach działa ich obecnie ponad 2200. McDonald’s skupia się na rynkach o dużym potencjale wzrostu, aby maksymalnie zwiększyć sprzedaż.
Kolejne 250 barów zamierza otworzyć też w Hong Kongu i Korei Południowej. Ma tam już ponad 2800 restauracji.
- Azja nadal oferuje zdecydowanie największą długoterminową stopę wzrostu w światowej gastronomii – twierdzi Elizabeth Friend, analityk Euromonitor International.
Chiny, Hong Kong i Korea Południowea wraz z innymi szybko rozwijających się rynkami, takimi jak Rosja, stanowiły prawie jedną czwartą całkowitej sprzedaży McDonald w 2015 roku.
Strategia McDonald’sa w coraz większym stopniu opiera się na franczyzie. Koncern chce, aby 95 proc. restauracji działało w tej formie.
Na terenie Azji, firma szuka nowych partnerów do prowadzenia restauracji.
McDonald’s oraz Yum Brands, właściciel Pizza Hut i KFC, stoją przed dużym wyzwaniem zwłaszcza w Chinach. Rosnąca konkurencja ze strony lokalnych sieci fast-foodów oraz afery związane z zanieczyszczoną żywnością u obu gigantów, podkopują ich pozycje w Państwie Środka.
McDonald będzie musiał skupić się na odzyskaniu zaufania społeczeństwa oraz dostosowanie menu go do lokalnych smaków, przy jednoczesnym zachowaniu niektórych zachodnich – twierdzi Friend. – To trudna równowaga – dodaje.
Analiza Reutersa sugeruje, że McDonald’s szybciej odzyskuje klientów niż jego główny rywal. Analitycy sugerują, że skandale z zanieczyszczoną żywnością bardziej „przykleiły się” do KFC niż McDonald’sa.