"Współpraca przewidziana jest na lata 2017-2024, a całkowita wartość sprzedaży szacowana jest na ok. 50 mln zł" - czytamy w komunikacie.

Umowa ma charakter stosowanego w branży motoryzacyjnej listu nominacyjnego. W pozostałym zakresie warunki umowy nie odbiegają od warunków powszechnie stosowanych dla tego typu umów, podano również.

Na początku lipca ub.r. Groclin zamknął transakcję polegającą na finalnym przeniesieniu przez spółkę oraz jego spółkę zależną Groclin Wiring na rzecz PKC Holding Group znaczących aktywów związanych z jednostką biznesową Wiring & Controls. Na skutek przeprowadzonej transakcji podstawowym przedmiotem działalności Groclinu został biznes poszyciowy. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 1998 r. W 2015 r. miała 215 mln zł skonsolidowanych przychodów.

Reklama

Kierunek: Ukraina

Groclin zakłada zwiększenie udziału produkcji realizowanej na Ukrainie do ok. 60 proc w 2017 r. wobec ok. 44 proc. obecnie, poinformował prezes Andre Gerstner.

"Znacząca część produkcji pozostanie w Polsce, ale na pewno produkcja seryjna, duża ilościowo, będzie w przyszłości realizowana na Ukrainie, gdzie koszty pracy są o połowę niższe. Docelowo, w 2017 r., ok. 60% produkcji będzie na Ukrainie. Teraz jest tam ponad 40%. Ale to nie jest tylko przenoszenie produkcji, ale także uruchamianie od początku nowej produkcji, jak w zakładzie w Użhorodzie" - powiedział Gerstner podczas konferencji prasowej.

Wyjaśnił, że w swojej drugiej ukraińskiej lokalizacji - w Dolinie - spółka wynajmuje powierzchnie produkcyjne, ale rozważa ukończenie własnego zakładu.

"Jest opcja, że skończymy nasz zakład obok wynajętego, może w 2017 r. Zależy to od dalszego rozwoju. Inwestycja w zakończenie to ok. 3 mln zł" - dodał Gerstner.

Zakład produkcyjny poszyć w Dolinie został uruchomiony w 2016 r. Zatrudnia 160 osób.

Prezes poinformował także, że capex spółki na 2016 r. to 3,5 mln zł. Środki na dokończenie zakładu w Dolinie zaliczone zostałyby do nakładów za 2017 r.

Obecnie spółka posiada dwa zakłady produkcyjne w Polsce - w Grodzisku Wielkopolskim (37% produkcji) i Karpicku (19%) oraz dwa na Ukrainie: w Użhorodzie i Dolinie.

Zamówienia, które 'wpadły' w ostatnich miesiącach wspierają nas w organicznym wzroście, bez [przejętej] CADM mamy na ten rok dwucyfrowe wzrosty w sprzedaży, na pewno będziemy pokazywać mocno poprawione wyniki operacyjne - myślę, że już IV kw. to pokazał. I kwartał już się skończył i sytuacja jest lepsza niż to było budżetowane" - powiedział także Gerstner.

Według niego, sytuacja na rynku samochodów osobowych jest stabilna i pozytywna.

"Można się spodziewać, że będziemy się rozwijać dwucyfrowo [w 2016 r.]. Tendencję będzie już widać po pierwszym kwartale" - podsumował prezes.

Dziś Groclin poinformował także, że kupi docelowo 100% udziałów inżynierskiego biura projektowego CADM Automotive. Wartość całej transakcji wyniesie nie mniej niż 20 mln zł (gotówka plus akcje). Spółka planuje konsolidację wyników CADM Automotive od 1 maja 2016 r., co przełoży się na sprzedaż i wynik dla całej grupy.

Spółka zapowiedziała też, że chce się rozwijać przynajmniej dwucyfrowo w ujęciu rok do roku.

CADM Automotive pracuje dla 26 klientów z całego świata, 20 z nich to potencjalni, nowi odbiorcy dla Groclinu. Firma specjalizuje w usługach projektowych dla producentów oryginalnego wyposażenia - głównie w branży automotive. Główne obszary działalności to wykończenie wnętrza - w tym fotele, pokrowce, konsole środkowe, listwy drzwiowe i deski rozdzielczej. CADM Automotive dostarcza również klientom projekty systemów uszczelniających, układów wydechowych i systemów oświetleniowych.

Na początku lipca ub.r. Groclin zamknął transakcję polegającą na finalnym przeniesieniu przez spółkę oraz jego spółkę zależną Groclin Wiring na rzecz PKC Holding Group znaczących aktywów związanych z jednostką biznesową Wiring & Controls. Na skutek przeprowadzonej transakcji podstawowym przedmiotem działalności Groclinu został biznes poszyciowy. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 1998 r. W 2015 r. miała 215,01 mln zł skonsolidowanych przychodów.

>>> Polecamy: Przełom w produkcji inteligentnych aut? Microsoft i Toyota łączą siły