Linia środkowej jest podzielona na dwie części. "Zefir" obsługuje porty w Krośnie Odrzańskim, Eisenhuettenstadt, Słubicach, Frankfurcie nad Odrą i Kostrzynie nad Odrą. Drugi ze statków - "Laguna" cumuje w portach: Głogów (Dolny Śląsk), Bytom Odrzański, Nowa Sól i Cigacice.

Poprzedni sezon nie był udany dla operatora statków wycieczkowych. Przez ich pokłady przewinęło się ok. 15 tys. turystów. Dla porównania, w pierwszym pełnym sezonie (2014 r. - PAP) pływało nimi ok. 30 tys. turystów.

Powodem słabszego wyniku nie był jednak brak zainteresowania rejsami, lecz sytuacja hydrologiczna. W 2015 r. utrzymujący się przez całe lato niski stan Odry unieruchomił statki w portach.

„Poprzedni rok pokazał jak potrzebne są prace na Odrze. Podniesienie jej klasy żeglowności pozwoli na ożywienie gospodarcze. Nie chodzi jedynie o rozwój turystki, ale przede wszystkim transportu rzecznego. Mamy nadzieje, że zapowiedzi kolejnego rządu zostaną przekute w czyny i Środkowa Odra zostanie wreszcie pogłębiona" - powiedział PAP prezes Stowarzyszenia Odra dla Turystów Łukasz Kozłowski.

Reklama

Bliźniacze jednostki mają 25 metrów długości i mogą zabrać na pokład po ok. 90 pasażerów i kilkanaście rowerów. Na statkach można korzystać z internetu i odwiedzić sklepik z produktami regionalnymi - miodami, dżemami, winem czy piwem.

W tym roku nowością będą tzw. białe rejsy. Jak wyjaśnił Kozłowski, podczas takiej wycieczki będzie można posłuchać wykładów nt. profilaktyki i zdrowego stylu życia, czy sprawdzić poziom ciśnienia krwi.

Harmonogram i cennik rejsów można znaleźć na stronie internetowej Stowarzyszenia Odra dla Turystów.

Członkami Stowarzyszenia Odra dla Turystów są samorządy: Nowej Soli, Bytomia Odrzańskiego, Sulechowa, Krosna Odrzańskiego, Słubic, Kostrzyna nad Odrą, Górzycy oraz miasto Głogów z Dolnego Śląska. (PAP)