Skład nowego zarządu Orlen Paliwa został opublikowany na stronie internetowej spółki. Drugim nowym członkiem zarządu jest tam Piotr Śladowski, ostatnio prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunalnego w Gostyninie pod Płockiem (Mazowieckie).

Zmiany w zarządzie Orlen Paliwa oznaczają, że dotychczasowy dwuosobowy skład został rozszerzony do pięciu osób. W zarządzie spółki pozostali: Michał Kawczyński – członek zarządu ds. finansowych oraz Jerzy Kralski – członek zarządu ds. operacyjnych i rozwoju.

Do chwili nadania tej depeszy biuro prasowe PKN Orlen nie odpowiedziało na pytania PAP, dotyczące nowego składu zarządu Orlen Paliwa oraz trybu i powodów jego rozszerzenia.

Nowy prezes Orlen Paliwa Jarosław Tyc jest absolwentem wydziału telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej oraz studiów podyplomowych w zakresie administracji publicznej, zarządzania, a także zarządzania wartością firmy. W latach 1998-99 był wiceprezesem ds. rynku pracy w Krajowym Urzędzie Pracy, a w latach 1999-2000 wiceprezesem - dyrektorem ds. pracowniczych i restrukturyzacji w PKN Orlen. Następnie do 2002 r. był wiceprezesem - dyrektorem ds. handlu detalicznego w płockim koncernie. Tyc w latach 2002-09 był związany z grupą Saint Gobain, a w 2009 r. został prezesem, współwłaścicielem spółki Mammo-Med, zakładu opieki zdrowotnej, specjalizującego się w mammografii mobilnej.

Reklama

Nowy członek zarządu Orlen Paliwa Adam Rogacki to absolwent wydziału prawa i administracji na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu i studiów menedżerskich w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Od 2005 r. był posłem PiS, w tym członkiem sejmowej Komisji gospodarki oraz Komisji administracji i spraw wewnętrznych, a także wiceprzewodniczącym Komisji administracji i cyfryzacji. Jak podkreśla spółka Orlen Paliwa, Rogacki „posiada doświadczenie w zarządzaniu prywatnymi podmiotami gospodarczymi oraz w organach spółek komunalnych i spółek z udziałem Skarbu Państwa”. Według zamieszczonej tam noty biograficznej „prowadził także własną działalność gospodarczą w zakresie doradztwa i zarządzania”.

Rogacki to obok Mariusza A. Kamińskiego i Adama Hofmana jeden z uczestników wyjazdu w 2014 r. na posiedzenie komisji zagadnień prawnych i praw człowieka Zgromadzenia Parlamentarnego Rady Europy w Madrycie. Posłowie pobrali z sejmowej kasy pieniądze - tzw. kilometrówkę na podróż samochodami, ale do stolicy Hiszpanii ostatecznie udali się tanimi liniami lotniczymi. Prokuratura umorzyła śledztwo w tej sprawie uznając, że w sprawie nie doszło do oszustwa na szkodę Kancelarii Sejmu. Wszyscy trzej ówcześni posłowie, usunięci z PiS, twierdzili, że działali zgodnie z prawem.

W lutym tego roku Rogacki został powołany do rady nadzorczej spółki PL.2012+

Drugi nowy członek zarządu Orlen Paliwa to Piotr Śladowski, absolwent wydziału organizacji i zarządzania Politechniki Łódzkiej w specjalności zarządzanie przedsiębiorstwem oraz studiów doktoranckich Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Był on także stypendystą na University of Central England w Birmingham (Wlk. Brytania). Śladowski, jak podaje spółka Orlen Paliwa, od 2005 r. jest wykładowcą Instytutu Nauk Ekonomicznych i Informatyki Państwowej Szkoły Zawodowej w Płocku. W latach 1999-2006 prowadził własną działalność handlową. Następnie był m.in. wiceprezesem w spółce Inwestycje Miejskie w Płocku odpowiadając za pion nadzoru i analiz oraz pion planowania i strategii. W 2014 r. został wiceprezesem Zakładu Utylizacji Odpadów Komunalnych w Kobiernikach pod Płockiem, a od marca 2015 r. był prezesem Zarządu Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunalnego w Gostyninie.

Orlen Paliwa z siedzibą w Widełce to największy w Polsce podmiot multifuels prowadzący sprzedaż dla odbiorców hurtowych benzyny, oleju napędowego i grzewczego, a także gazów: propan i butan oraz mieszaniny propan-butanu, czyli LPG. Spółka działa od 1996 r., wcześniej m.in. pod nazwą Orlen PetroCentrum, a od 2012 r. jako Orlen Paliwa, wówczas z siedzibą w Płocku. W 2015 r. nastąpiło połączenie Orlen Paliwa ze spółką Orlen Gaz, także z grupy kapitałowej PKN Orlen. Połączenie argumentowano m.in. „dalszą optymalizacją hurtowego kanału sprzedaży paliw”.(PAP)