"Autobusy ekologiczne to przyszłość w transporcie drogowym. Perspektywy dla autobusów elektrycznych są bardzo dobre, bo wiele środków unijnych będzie skierowanych na wymianę taboru transportu miejskiego w kierunku taboru ekologicznego. Według naszych analiz, w perspektywie najbliższych 3 lat tylko w polskich miastach odbędą się przetargi na zakup 500-600 nowych autobusów elektrycznych. Wśród miast, które organizują przetargi są największe polskie miasta, takie jak, Rzeszów, Kraków czy Łódź" - powiedział Zarajczyk w rozmowie z ISBnews.

Poza granicami Polski w najbliższym czasie Ursus weźmie udział w przetargach organizowanych w Szwecji, Anglii, Izraelu, Czechach i Meksyku, na łączną liczbę ponad 500 szt. autobusów elektrycznych, poinformował także prezes.

Przypomniał, że w ubiegłym roku firma powołała spółkę Ursus Bus, która zajmuje się rozwojem tego segmentu rynku. W kwietniu 2015 r. jej autobus elektryczny Ekovolt otrzymał europejskie świadectwo homologacji, co umożliwia jego sprzedaż na rynku polskim oraz na rynkach Unii Europejskiej.

Pojazd jest efektem prac polskich inżynierów i konstruktorów z ośrodka badawczo-rozwojowego Ursus R&D w Lublinie przy wsparciu firmy AMZ Kutno. Pierwszym użytkownikiem autobusów Ursus Ekovolt, od połowy 2015 r., jest miasto Lublin. Kilka miast przeprowadziło też testy z jego udziałem, nie wykluczając zakupu (m.in. Kraków, Zielona Góra, Polkowice, Puławy). W lutym tego roku autobus przeszedł 10-dniową fazę testową w Rzeszowie. Stolica Podkarpacia zamierza zakupić 10 autobusów tego typu.

Reklama

Ursus to polski producent ciągników i maszyn rolniczych. Spółka posiada obecnie trzy zakłady produkcyjne: w Dobrym Mieście, w Opalenicy i największy w Lublinie, gdzie zatrudnia łącznie ponad 800 osób. Ursus produkuje rocznie ok. 1,5 tysiąca ciągników i kilka tysięcy maszyn rolniczych. W 2015 r. spółka miała 324,43 mln zł skonsolidowanych przychodów.

>>> Czytaj też: Z Polski na Węgry. Zobacz, jak wyglądają nowe Flirty