"Wykonawca firma Budimex S.A. zadeklarowała ukończenie prac w ciągu 32 miesięcy od dnia podpisania umowy i udzieliła 10-letniej gwarancji jakości.  [...] Zakończenie inwestycji planowane jest na wakacje 2019 r." - czytamy w komunikacie.

Zadanie realizowane będzie w systemie "projektuj i buduj". Oznacza to, że wykonawca opracuje dokumentację projektową, uzyska decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID), a następnie wybuduje trasę o długości ok. 19 km, podano również.

>>> Czytaj też: Wiadukt zamiast tunelu na obwodnicy Warszawy. Na ile można pozwolić wykonawcy?

"Budowa powyższego odcinka przyczyni się do połączenia aglomeracji poznańskiej z wrocławską oraz spowoduje wyprowadzenie ruchu ciężkiego z miejscowości Głuchowo, Jarogniewice, Kościan, przez które przebiega istniejąca droga krajowa nr 5. Przypominamy, że aktualnie na terenie  Wielkopolski w realizacji znajduje się około 69 km drogi ekspresowej S5 oraz ponad  30  km drogi ekspresowej S11" - czytamy dalej. Wczoraj GDDKiA podpisała z Mota-Engil Central Europe umowę na zaprojektowanie i budowę drogi S5 na sąsiednim odcinku: węzeł "Kościan Południe" - węzeł "Radomicko" długości ok. 16 km za ponad 303 mln zł brutto. Budimex - jedna z największych spółek budowlanych w Polsce - jest notowany na warszawskiej giełdzie od 1995 r. Jej inwestorem strategicznym jest hiszpańska firma Ferrovial. Do grupy Budimex należą m.in.: Budimex Nieruchomości oraz Mostostal Kraków. W 2015 r. Budimex miał 5,13 mld zł skonsolidowanych przychodów.

>>> Czytaj teżKoniec viaTOLL? Rząd rozważa wprowadzenie innego systemu poboru opłat