″13 kwietnia rada nadzorcza Przewozów Regionalnych zakończyła postępowanie kwalifikacyjne, wybierając Krzysztofa Mamińskiego na stanowisko prezesa zarządu - dyrektora generalnego. Członkiem zarządu - dyrektorem finansowym został Krzysztof Zgorzelski" - czytamy w komunikacie.

18 marca br. Mamiński został wybrany p.o. prezesa Przewozów Regionalnych.

″Nowy prezes zarządu zapowiedział, że będzie konsekwentnie realizował założoną przez spółkę strategię. Podkreślił również, że będzie dążyć do tego, aby Przewozy Regionalne utwierdziły swoją pozycję największego i najefektywniejszego kosztowo przewoźnika w segmencie kolejowych usług regionalnych″ - czytamy dalej.

Jednocześnie RN podjęła decyzję o ogłoszeniu nowego postępowania kwalifikacyjnego na stanowisko członka zarządu - dyrektora ds. techniczno-eksploatacyjnych.

Krzysztof Mamiński jest absolwentem Uniwersytetu Szczecińskiego, ukończył również studia podyplomowe w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego. Pracę na kolei rozpoczął w 1980. Od 1990 r. był członkiem Komisji Krajowej "Solidarności", pełnił m.in. funkcję przewodniczącego Sekcji Krajowej Kolejarzy NSZZ "Solidarność" i przewodniczącego Sekretariatu Transportowców związku. W latach 1998-2002 zasiadał w zarządzie Polskich Kolei Państwowych, odpowiadając za restrukturyzację i sprawy pracownicze. W latach 2012-2013 był pełnomocnikiem zarządu ds. dialogu społecznego w Grupie PKP.

Krzysztof Zgorzelski jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej oraz Uniwersytetu Gdańskiego, gdzie ukończył podyplomowe studia MBA. Swoją karierę zawodową rozpoczynał od pracy inspektora w Polskim Banku Inwestycyjnym. Pełnił również funkcję zastępcy dyrektora ds. inwestycji i rozwoju w Centrum Obsługi Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Był między innymi dyrektorem Biura Finansowego PKP Cargo oraz członkiem zarządu i dyrektorem ds. ekonomiczno-finansowych Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury. W latach 2012-2013 zajmował stanowisko dyrektora finansowego spółki Eurolot.

Przewozy Regionalne są największym kolejowym przewoźnikiem pasażerskim w Polsce. Udział spółki w rynku przewozów pasażerskich to około 30%. Większościowym udziałowcem podmiotu jest Agencja Rozwoju Przemysłu (50% + 1 udział), pozostała część należy do samorządów poszczególnych województw. 

>>> Czytaj też: Afera spalinowa: Volkswagen obetnie świadczenia finansowe menedżerom