Proces budowania wielopokoleniowej firmy rodzinnej wymaga nie tylko wyboru i przygotowania następcy i woli przetrwania na rynku, ale i zastosowania narzędzi profesjonalizujących rodzinę. Wpływ na efektywność przedsiębiorstwa rodzinnego mają instrumenty family governance, które regulują miejsce rodziny w biznesie i biznesu w rodzinie. Należą do nich między innymi zjazdy rodzinne, Family Office czy konstytucja firmy rodzinnej. Silne poczucie więzi oraz duża gotowość rodziny przedsiębiorców do podejmowania zmian skutkują wyższym wzrostem obrotów.

- Instrumenty takie jak konstytucja firmy rodzinnej zwiększają szanse na bezpieczny transfer biznesu do następnego pokolenia, a także poprawiają jakość i jasność relacji, zarówno w sferze firmowej, jak i rodzinnej. To pierwszy krok w kierunku długowieczności firmy – mówi dr Adrianna Lewandowska, ekspert ds. strategii i sukcesji, Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego.

Przedstawicieli rodzinnych biznesów, które świetnie radzą sobie zarówno z profesjonalizacją firmy, jak i rodziny, od kilku lat gromadzi Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych. W tym roku wśród prelegentów m.in. Zbigniew Inglot, Solange Olszewska, Jacek Santorski czy Ania Kruk, a także eksperci zarządzania strategicznego w firmach rodzinnych: dr Adrianna Lewandowska i prof. Peter May. Organizatorem jest Instytut Biznesu Rodzinnego.

III Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych „Między tradycją _A INNOWACJĄ” odbędzie się 18-19 kwietnia w Poznaniu.
Więcej: www.kongresfirmrodzinnych.pl