Orange: Nie przestajemy wspierać sprzedaży smartfonów



Warszawa, 14.04.2016 (ISBnews) - Orange Polska, zmieniając sposób sprzedaży telefonów z abonamentem dla klientów indywidualnych, postawił na "jasny system komunikacji" opłat za telefon i usługi, a sprzedaż ratalna jest również subsydiowana, poinformował rzecznik operatora Wojciech Jabłczyński.

"Przedwczoraj zmieniliśmy sposób sprzedaży telefonów z abonamentem dla klientów indywidualnych. Postawiliśmy w 100% na jasny system komunikacji, w którym dokładnie widzicie, ile płacicie za telefon, a ile za usługi. Co ważne, nie oznacza on, że przestaniemy wspierać sprzedaż smartfonów. Piszę o tym, bo przeczytałem w mediach, że to 'koniec subsydiów' i 'koniec telefonów za złotówkę'. Dla mnie to chwytliwe, ale jednak skróty myślowe" - napisał Jabłczyński na swoim blogu.

Zaznaczył, że po pierwsze, sprzedaż ratalna jest również subsydiowana. Po drugie, telefony nigdy nie były i nie będą za 1 zł. Ich realny koszt był "schowany" w cenie abonamentu, dlatego - jego zdaniem - teraz wszystko jest bardziej dla klientów czytelne.

"Zmiana, którą wprowadziliśmy nie oznacza końca ofert, w których telefon można dostać płacąc złotówkę lub 0 zł. Po prostu, część faktycznego kosztu telefonu jest rozłożona na raty, obok abonamentu. Nie zapominajmy o rabacie 15 zł do każdego abonamentu. W czasie 24 miesięcy trwania umowy, uzbiera Wam się 360 zł. W przypadku telefonów, które możecie kupić za 0 zł na start i z ratą 15 zł, wychodzicie na zero, czyli dostaniecie telefon praktycznie za 0 zł i t już w abonamencie za 34,99 zł. Takich telefonów jest w naszej ofercie kilkanaście, np. Huawei Y5, LG Joy, Samsung Galaxy Grand Prime" - wymienił rzecznik Orange.

Podkreślił, że ostatni z tych telefonów to także przykład, że razem z wprowadzeniem sprzedaży ratalnej, koszty, które ponoszą klienci w wielu przypadkach spadły.

"Jeszcze kilka dni temu, w sumie za Samsung Galaxy Grand Prime, razem z dwuletnim abonamentem zapłacilibyście 1 359 zł, teraz całkowity koszt telefonu, rat i abonamentu to 1 059 zł, w przypadku dawnego abonamentu za 39,99 zł (obecnie obniżonego o 15 zł). Czyli 300 zł mniej. Analogicznie w tym samym planie taryfowym ostateczny koszt abonamentu i Samsunga Galaxy S5 Neo spadł o 730 zł, a Samsunga Galaxy S7 o 440 zł" - czytamy dalej.

Dodał też, że strategia marketingowa, mocno wspierająca sprzedaż smartfonów, przynosi wymierne efekty, czego dowodem jest wzrost liczby klientów ofert abonamentowych w ostatnich kwartałach 2015 roku oraz coraz lepsze wyniki MNP.

"Czy w takiej sytuacji chcielibyśmy zmieniać coś, co przynosi Orange dobre wyniki? Odpowiedź jest oczywista. Jestem pewny, że szybko oswoicie się z ratami, które nie są żadnym 'rocket science' na rynku telekomunikacyjnym. Wszyscy je stosują w mniejszym lub większym zakresie. I wcale nie zdziwię się, jak wkrótce znajdziemy naśladowców" - podsumował Jabłczyński.

Orange Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) dostarcza m.in. usługi telefonii stacjonarnej i komórkowej, dostępu do internetu, telewizję oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP).

(ISBnews)