Do tej pory z bezpłatnego analizatora semantycznego stron internetowych Blink.pl skorzystano ponad 51 tys. razy - przypominają jego twórcy.

"Sformułowania, takie jak popularne: +Szanowni Państwo, jesteście na naszej stronie internetowej+ to prawdziwa, marketingowa zmora. Z jednej strony mamy bowiem zwrot +Państwo+, stosowany jako wyraz szacunku, a z drugiej bezpośrednie i swobodne +jesteście+, będące zaprzeczeniem wcześniejszej formy komunikacji – podkreśla przedstawiciel Blink.pl Artur Pajkert.

"Błędem podstawowym jest w takim wypadku brak spójności. Jeśli już koniecznie chcemy korzystać z +Państwo+ – wybierajmy +są Państwo, otrzymają Państwo+ – a więc czasownik w trzeciej osobie liczby mnogiej. Natomiast i tak zazwyczaj lepiej jest stosować drugą osobę liczby pojedynczej" - dodaje Pajkert.

W komunikacie przesłanym PAP Technologie Blink.pl przypomina, że webwriting i copywriting to głównie "teksty użytkowe, konwersacyjne, które zmniejszają dystans pomiędzy tobą a odbiorcą". Podkreślono także, że aby komunikacja była prawidłowa "strona musi być czynna i personalizować relacje z klientem, mimo że nie masz z nim bezpośredniego kontaktu".

Wcześniejsze badania Blink.pl pokazywały, że 82 proc. polskich stron www zawiera elementy zniechęcające do konwersji. Natomiast 19,7 proc. posiadało treści egoistyczne, wykazujące nadmierne skupienie na firmie. W przypadku 31 proc. stron www, ładowały się one zbyt wolno ze względu na „ciężkie” obrazy, a na 20 proc. nie stosowano kompresji, która mogłaby przyspieszyć ładowanie i poprawić pozycję w wynikach wyszukiwania w Google. (PAP)

lm/ jbr/