Koncern oczekuje pozytywnego wpływu EURO2016 na dynamikę sprzedaży TV, która w II kw. może sięgać nawet 10-20% r/r.


"Większość polskich konsumentów wybiera nasze telewizory. Zostaliśmy liderem sprzedaży TV 4K w Polsce z szacowanym ok. 35% udziałem ilościowym i chcemy nadal umacniać naszą pozycję, dzięki nowej gamie modeli UHD na bieżący rok, która wyróżnia się dizajnem i zastosowanymi technologiami" - powiedział ISBnews Kubiszak.

Dodał także, że istotnym czynnikiem sprzedażowym w najbliższym czasie jest zbliżający się turniej piłkarski Euro 2016.

"Klienci chcą obejrzeć mecze w jakiej najlepszej jakości i spodziewane wzrosty sprzedaży w II kwartale mogą sięgać nawet 10-20% r/r. Z kolei impulsu sprzedażowego związanego z wymianą TV na nowe modele jeszcze nie było widać w I kwartale i skalę potencjału z tym związanego za wcześnie oceniać" - dodał category manager LG Electronics

Zaznaczył, że dla koncernu ważny jest segment premium, szczególnie telewizory OLED oraz 4K, co ma dodatkowo korzystny wpływ na wyniki. "Jesteśmy liderem technologicznym, a kategoria 4K dynamicznie się rozwija i stanowi już ok. 30% wartościowej sprzedaży TV. Chcemy, oczywiście, utrzymać naszą tendencję rynkową, być wyznacznikiem trendów technologicznych i oferować klientom wyjątkową jakość i ofertę" - stwierdził Kubiszak.

Wskazał, że najpopularniejsze są telewizory z przekątną w segmencie powyżej 40" oraz widać wyraźną tendencję wśród konsumentów do wymiany odbiorników TV na coraz większe przekątne ekranu. Ocenił, że również segment OLED TV, na który stawia koreański koncern w ramach swojej strategii, zaczyna odgrywać coraz większą rolę w segmencie premium.

Sales & Technical Training manager LG Polska Wiesław Kowalczyk wskazał, że w 2016 roku koncern wprowadza przed Euro 2016 do Polski swoje najnowsze linie telewizorów LG Super UHD TV 4K oraz UHD 4K na 2016.

"Szeroka gama telewizorów LG na rok 2016 wyróżnia się nie tylko atrakcyjnym designem, ale także wyjątkowymi technologiami, dzięki którym widzowie będą w stanie zobaczyć jeszcze więcej detali w jeszcze żywszych kolorach. Wyposażone w panel IPS Quantum 4K, funkcje HDR Super z Dolby Vision oraz najnowszą wersję systemu operacyjnego webOS 3.0, dostarczą konsumentom najlepszych wrażeń i komfortu użytkowania na wyższym poziomie" - stwierdził Kowalczyk podczas prezentacji.

LG Electronics to producent sprzętu elektronicznego i jeden z globalnych liderów w dziedzinie zaawansowanych rozwiązań cyfrowych.

Sebastian Gawłowski

(ISBnews)