Karty płatnicze stały się już powszechne, zaś 55% płatności dokonanych za pomocą kart MasterCard w Polsce to transakcje zbliżeniowe, podał MasterCard.

Aż 55% Polaków jest otwarta na nowinki technologiczne w obszarze płatności i aktywnie z nich korzysta. Dwie trzecie badanych deklaruje, że korzysta na co dzień z internetu mobilnego. Obecnie już 19 mln Polaków używa smartfonów, za pomocą których średnio 2 godziny dziennie korzysta z internetu.

Korzystanie z bankowości mobilnej (62%) jest obok używania serwisów społecznościowych (71%) i informacyjnych (68%) jednym z trzech najpopularniejszych celów korzystania z internetu.

Z badania wynika również, że zbliżeniowe płatności telefonem stają się coraz popularniejsze. Prawie połowa respondentów (46%) deklaruje, że słyszała o tej formie płatności i wie, na czym ona polega, zaś 8% już jej używała. Aż 75% ankietowanych, którzy wypróbowali płatności zbliżeniowe deklaruje, że chętnie z nich nadal korzysta.

Reklama

"Badanie pokazało, że jako społeczeństwo jesteśmy bardzo różni - począwszy od tych, którzy są bardzo otwarci i uwielbiają nowinki techniczne po osoby, które nie dają się zmienić. Polacy szybko się uczą i otrzymali technologię, która jest przyjazna, wygodna i szybka i dlatego ją 'łyknęli'" - powiedziała prof. Dominika Maison z Domu Badawczego Maison&Partners podczas konferencji prasowej.

Jak wskazał dyrektor w MasterCard Aleksander Naganowski, powszechność smartfonów i popularność bankowości mobilnej pozwala przypuszczać, że Polacy zareagują pozytywnie na kolejną cyfrową rewolucję w handlu, polegającą na dynamicznym rozwoju m-commerce i płatności mobilnych.

"Już dziś 1/3 ankietowanych uważa zbliżeniowe płatności telefonem za bezpieczne, a upowszechnienie biometrycznej weryfikacji transakcji może dodatkowo zwiększyć to zaufanie" - uważa Naganowski.

Jak poinformowała prof. Maison, biometria jest w tej chwili uznawana przez Polaków jako najlepsze zabezpieczenie, co wpisuje się w pewien nurt myślenia - "wszystko, co jest personalne jest postrzegane jako bezpieczne".

Przy wyborze płatności online dla Polaków liczą się przede wszystkim wygoda (64%) i szybkość (62%). Na trzecim miejscu znalazło się bezpieczeństwo (42%). Robienie zakupów w sieci, podobnie jak korzystanie z bankowości online badani uważają za bezpieczniejsze niż korzystanie z serwisów społecznościowych, czy poznawanie nowych osób przez internet.

Najpopularniejszą formą płatności w internecie pozostaje szybki przelew typu "pay-by-link" (41%) oraz tradycyjne przelewy w formie przedpłaty na konto (20%), zaś wybór karty płatniczej deklaruje 15% badanych.

Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie MasterCard przez dom badawczy Maison&Partners w lutym 2016 r. na próbie 1056 respondentów z różnych części Polski.

>>> Czytaj też: Niezwykły projekt PGNiG: "Leśne Gospodarstwa Węglowe" będą wchłaniać CO2