W kwietniu drugi port dla Warszawy pobił swój rekord frekwencji. A to nie koniec. W maju zarządca lotniska spodziewa się przekroczenia po raz pierwszy 250 tys. pasażerów w ciągu miesiąca.
ikona lupy />
Spiętrzenie samolotów Ryanaira w Modlinie podczas fałszywego alarmu bombowego - fot. Hubert Brauer / Media

W kwietniu Lotnisko Modlin obsłużyło 244,5 tys. osób. Dotychczas najlepszy w historii tego portu był maj 2015 r., kiedy liczba pasażerów, którzy przewinęli się przez Modlin, sięgnęła 243,8 tys.

W ub. miesiącu w Modlinie było 211,5 tys. pasażerów w ruchu międzynarodowym, a 33 tys. – w krajowym. Ten wynik został osiągnięty przy pomocy 1 506 regularnych operacji lotniczych (startów i lądowań). W porównaniu z kwietniem 2015 r. wzrost liczby pasażerów wynosi 5,4 proc.

ikona lupy />
Modlin. Wymiana pasażerów w dwóch Boeinga B737 / Media / Picasa
Reklama

- Te wyniki lotnisko osiąga dzięki bardzo dobrej ofercie połączeń lotniczych, wygodnej komunikacji z Warszawą i konkurencyjnym cenom biletów lotniczych, które przyciągają pasażerów – twierdzi Magdalena Bojarska, rzeczniczka Lotniska Modlin.

Z danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego wynika, że Modlin jest już piątym pod względem liczby pasażerów lotniskiem w Polsce. To także jeden z najszybciej rozwijających się portów w Europie. W 2015 r. zostało tu obsłużonych prawie 2,6 mln pasażerów (o ponad połowę więcej niż rok wcześniej). Prognozy są takie, że w tym roku będzie co najmniej 2,8 mln pasażerów, co oznacza, że obecny terminal zbliża się już do granic swojej przepustowości.

ikona lupy />
Stewardessa Ryanaira. Zdjęcie na lotnisku w Modlinie / Media

Przeciążenie lotniska w Modlinie to jeden z powodów decyzji Ryanaira o przeniesieniu lotów krajowych na Lotnisko Chopina, blisko centrum Warszawy. Od października irlandzki przewoźnik będzie latał z głównego warszawskiego portu do Wrocławia i Gdańska. Wszystkie połączenia międzynarodowe Ryanaira na razie pozostają w Modlinie.

Zarządca portu w Modlinie szykuje się do rozbudowy terminalu. W tym roku ma być gotowy projekt i ogłoszone przetargi na wykonawców. Zakładany koszt to 30 mln zł za pierwszy etap, czyli dwukrotne powiększenie strefy odlotów. Etap drugi, czyli hal przylotów, ma kosztować ok. 20 mln zł. Całość powinna być gotowa na przełomie 2018 i 2019 r. Trwa też drugi przetarg, w ramach którego Modlin szuka chętnego inwestora do budowy hotelu.

Jeśli do wyników pasażerskich Modlina dodamy lidera, czyli Lotnisko Chopina (11,2 mln pasażerów w 2015 r.), to wychodzi na to, że dwa warszawskie porty mają prawie połowę rynku lotniczego w Polsce.

Za dwa dni spółka Port Lotniczy Modlin ma podpisać umowę na nową kawiarnię w terminalu. W maju ma zacząć działać nowa restauracja zbudowana przed terminalem.

>>> Czytaj też: Sukces Modlina. Udana zima polskich lotnisk