"W kwietniu LiveChat Software nie zwalniał i mamy już blisko 15 tys. klientów. Cieszą też bardzo wysokie oceny naszego rozwiązania wśród użytkowników" – powiedział prezes Mariusz Ciepły, cytowany w komunikacie.

W kwietniu rozwiązanie polskiej spółki zostało uznane za najlepsze w swojej kategorii w prestiżowym raporcie "Live Chat Grid Report Spring 2016" przygotowanym przez G2 Crowd. W porównaniu do jesiennej edycji raportu polski LiveChat poprawił noty zarówno w kategorii "market presence", jak i "consumer satisfaction".

Przed rokiem rozwiązanie LiveChat wykorzystywało 10 538 klientów, co oznacza, że ich liczba wzrosła o ponad 42% w ciągu dwunastu miesięcy. Liczba klientów bezpośrednio przekłada się na dynamiczny wzrost wyników spółki. W trzech pierwszych kwartałach roku finansowego 2015/16 (rozpoczętego 1 kwietnia) skonsolidowane przychody spółki wzrosły o 66,3% do 37,43 mln zł, wynik EBITDA o 55,9% do 26,11 mln zł, a zysk operacyjny o 56,2% do 25,23 mln zł. Zysk netto LiveChat Software w tym okresie wyniósł 19,96 mln zł i był o 54,6% wyższy niż przed rokiem.

Rozwiązania polskiej firmy wykorzystują m.in. takie marki jak: Orange, Adobe, Samsung, Pizza Hut, Ryanair, Macy's, PBS, NetApp i wiele innych, urzędy (w tym amerykański Departament Stanu), uczelnie (Stanford University), a nawet kluby sportowe (m.in. Vancouver Canucks).

Wrocławska firma jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu „live chat dla biznesu". Rynek takich rozwiązań rośnie bardzo szybko, bo ich zastosowanie przekłada się bezpośrednio na transakcje zawierane przez internet oraz poprawę satysfakcji klientów.

(ISBnews)