"W pierwszym kwartale 2016 roku T-Mobile Polska zwiększyła przychody całkowite o 2,9%. W tym samym okresie działania promocyjne operatora przyczyniły się do wzrostu liczby użytkowników mobilnego internetu, którzy znacznie chętniej niż w latach poprzednich z niego korzystali. Wskazuje to także jasno na zmianę zachowań konsumentów, którzy będąc w nieustającym ruchu, chcą swobodnie posługiwać się internetem, gdziekolwiek są. Dlatego T-Mobile dynamicznie zwiększa zasięg LTE w swojej sieci, który obecnie obejmuje ponad 90% populacji" - czytamy w komunikacie.

"Pod wieloma względami pierwszy kwartał był dla T-Mobile jednym z lepszych. Rosły przychody całkowite oraz zasięg LTE. W pierwszym kwartale postawiliśmy na promowanie jakości naszej sieci i co za tym idzie - mobilnego dostępu do internetu. Nasi klienci usług na kartę otrzymali bezpłatnie 10 GB po doładowaniu, a abonenci promocję, jakiej jeszcze w Polsce nie było - 1 TB i to zupełnie bezpłatnie. Na nowych użytkowników w naszych sklepach czekała oferta internetu mobilnego z 50% upustem na abonament"- powiedział prezes T-Mobile Polska Adam Sawicki, cytowany w komunikacie.

Zaznaczył, że wyzwaniem dla T-Mobile pozostaje rynek tych konsumentów, którzy przenoszą numery, w tym przypadku zamierza poprawić bilans w tym roku.

"W I kwartale 2016 roku T-Mobile Polska zwiększyła średni miesięczny przychód na użytkownika (ARPU) dla całej bazy o 7 zł w porównaniu do ubiegłego roku. W segmencie abonamentowym w pierwszym kwartale br. wskaźnik ARPU wynosił 46 zł, a w segmencie usług przedpłaconych 11 zł. Wyraźna poprawa ARPU jest związana z wybieraniem przez abonentów kontraktów o wyższej wartości, większą konsumpcją danych oraz zmniejszeniem bazy kart SIM po wprowadzeniu nowego standardu dotyczącego utrzymywania w systemach numerów prepaid po wygaśnięciu ich ważności" - czytamy dalej.

T-Mobile Polska po I kwartale 2016 roku obsługiwała bazę 11,821 mln kart SIM. Na koniec marca spółka posiadała w segmencie usług abonamentowych 6,518 mln kart SIM, a w segmencie usług przedpłaconych 5,303 mln kart SIM. W stosunku do poprzedniego kwartału baza kart SIM obsługiwanych przez T-Mobile Polska zmniejszyła się o 235 tys. W dużej mierze jest to spowodowane wprowadzeniem przez spółkę na początku tego roku nowego standardu dotyczącego utrzymywania w systemach numerów prepaid po upływie terminu ich ważności, zaznaczono w informacji.

Dzięki prowadzonym działaniom promocyjnym oraz zwiększeniu zasięgu LTE blisko dwukrotnie wzrosła liczba danych konsumowanych przez klientów T-Mobile Polska w porównaniu do ubiegłego roku. W samej sieci LTE ruch ten był wyższy o 430%.

Usługi sieci T-Mobile i Heyah dostępne są na blisko 100% powierzchni Polski. Pierwszym współzałożycielem, a obecnie jedynym właścicielem T-Mobile Polska jest grupa Deutsche Telekom, do której należą m.in. T-Mobile i T-Systems.

(ISBnews)