Firma z Cupertino poinformowała o zawarciu partnerstwa z SAP - jednym z czołowych producentów oprogramowania dla dużych organizacji. Powstanie dedykowanych aplikacji na urządzenia iOS ma - w ocenie ekspertów - pomóc Apple w ekspansji na rynku biznesowym.

"Dzięki integracji ze środowiskiem SAP iPhone oraz iPad staną się pełnowartościowymi narzędziami dla osób korzystających z systemów SAP, które są obecnie standardem w firmach i dużych organizacjach" - ocenia w rozmowie z PAP Technologie Paweł Okopień, redaktor "iMagazine".

Współpraca zakłada tworzenie dedykowanych aplikacji SAP dla iOS. Udostępnione zostanie nowe SDK, które pozwoli deweloperom SAP tworzyć natywne aplikacje zgodne z systemami SAP na platformę iOS za pomocą języka Swift. Przewiduje się opracowanie m.in. dedykowanego SDK dla platformy chmurowej SAP HANA oraz SAP S/4HANA.

"Chcemy wykorzystać połączony potencjał naszych rozwiązań chmurowych dla biznesu oraz niezawodność systemu iOS, by zapewnić klientom stały i bezpieczny dostęp do danych niezależnie od miejsca, w którym przyjdzie im pracować" - oświadczył szef SAP Bill McDermott.

"Wkrótce w wielu przedsiębiorstwach pojawią się nowe aplikacje do zarządzania, które nie będą działały wyłącznie na laptopach, ale np. na iPadach, co szczególnie ułatwi pracę w terenie. Z rozwiązań SAP korzysta ponad 310 tysięcy przedsiębiorstw na całym świecie" - mówi PAP Technologie ekspert "iMagazine".

Reklama

>>> Czytaj też: Koncern Apple stracił wyłączne prawo do nazwy “iPhone” w Chinach

Podobnie partnerstwo Apple nawiązało z IBM już w 2014 r. Do dziś na rynku funkcjonuje już ponad 100 aplikacji stworzonych przez IBM na potrzeby przedsiębiorstw. Z rozwiązań tych korzysta w Polsce m.in. Alior Bank.

"SAP to kolejny po IBM ważny partner, który ma przyczynić się do większej obecności rozwiązań Apple w korporacjach. Firma z Cupertino konsekwentnie realizuje swoją strategię wyjścia poza rynek konsumencki" - dodaje Okopień.

W ubiegłym roku Apple zaprezentowało iPada Pro (wyposażonego w układ o dużej wydajności oraz ekran o przekątnej 12,9 cala), który adresowany jest przede wszystkim do sektora biznesowego.

Pod koniec 2015 r. Apple poinformowało o kontrakcie na zakup 50 tys. komputerów Mac przez IBM. Fletcher Previn, wiceprezes IBM, przekonywał wówczas, że głównym czynnikiem decydującym o wdrożeniu komputerów Apple w firmie, jest ich intuicyjna obsługa i stosunkowo duża niezawodność.

>>> Czytaj też: Planowane rozczarowanie. Apple ujawnia swoje wyniki