Zysk operacyjny wyniósł 4,3 mln zł wobec 3,41 mln zł zysku rok wcześniej.

"Na osiągnięte wyniki finansowe miał wpływ wzrost kosztów zakupu sprzedanych towarów (wzrost o 24,8%), co było spowodowane między innymi okresem wyprzedażowym droższej relatywnie odzieży jesiennej i zimowej oraz utrzymującym się na wysokim poziomie kursem dolara. W związku z czym marża brutto na sprzedaży spadła o 1,8 pkt proc. z 53,25% w I kwartale 2015 r. do 51,45% w I kwartale bieżącego roku. Jednocześnie należy podkreślić, iż pomimo spadku marży w ujęciu procentowym, zysk brutto na sprzedaży w I kwartale 2016 wyniósł 27 070 tys. zł (I kwartał 2015 23 310 tys. zł), co oznacza wzrost o 16,1%" - czytamy w raporcie.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 52,61 mln zł w I kw. 2016 r. wobec 43,78 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2016 r. wyniósł 1,28 mln zł wobec 2,63 mln zł zysku rok wcześniej.

Na dzień 31 marca 2016 r. Grupa Monnari posiadała 147 salonów o pow. 27 tys. m2, co stanowiło przyrost o 26,8% w porównaniu do I kwartału 2015 r., kiedy funkcjonowało 129 salonów o pow. 21,3 tys. m2.

Monnari Trade to spółka odzieżowa istniejąca od 2000 r. Na GPW jest notowana od 2006 r. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 213,7 mln zł w 2015 r.

(ISBnews)