"Dotychczas nasza działalność opierała się o jeden tytuł - Real Boxing. Teraz mamy strukturę do obsługi większej grupy gier, co będzie impulsem do wzrostu skali działalności na stabilnej bazie kosztowej" - powiedział Kościelny podczas spotkania z dziennikarzami.

Strategia firmy zakłada realizację 2-4 tytułów rocznie, w tym do 2 własnych, a pozostałych - w ramach działalności wydawniczej (co z perspektywy Vivid pozwoli na uniknięcie kosztów produkcji gier).

"Chcemy budować portfolio w odpowiednim tempie, zapewniające jakość i odpowiednie parametry monetyzacyjne, przede wszystkim ARPMAU (przychód na aktywnego użytkownika). Mamy kilka kolejnych zaawansowanych rozmów dotyczących ich wydania" - dodał prezes.

Zarząd podkreślił, że spadek zysku w I kw. 2016 to efekt wzrostu kosztów w efekcie wzrostu zatrudnienia o 40% r/r i pozyskiwania coraz lepszych fachowców, co odbija się na presji na wynagrodzenia. Wzrósł również koszt usług obcych, w efekcie zwiększenia struktury organizacyjnej (m.in. nowe biuro), czy kosztów przejścia na MSR. Jednocześnie spółka wdraża system ERP w celu usprawnienia procesów, zakłada również optymalizację struktury zatrudnienia.

Sztandarowy produkt Real Boxing ma już 37,5 mln pobrań i wygenerował łącznie 30 mln zł przychodów.

"Zainteresowanie pierwszą częścią utrzymuje się na zaskakująco dobrym poziomie, druga część, czyli Creed i Rocky mają 2,6 mln pobrań. ARPMAU wynosi 0,11 USD, ale już w kwietniu wzrosło do 22 centów dzięki aktualizacji Rocky. Niemal połowa przychodów generowana jest USA. Z kolei iOS odpowiada za 85% pobrań, ale teraz zwiększa się udział Androida" - wskazał Kościelny.

Zapowiedział wprowadzenie turnieju online na bazie Real Boxing w czerwcu. Turniej ten ma być dopasowany do realiów free 2 play i oczekiwań graczy. "Przy Real Boxing pracujemy nad dalszą poprawą wskaźników, pracujemy nad jeszcze lepszym onboarding'iem i dalszą optymalizacją" - wskazał prezes Vivid Games.

W przypadku kolejnego tytułu - Metal Fist (dawniej Street Fighting) - Kościelny zaznaczył, że produkcja nabiera tempa i soft launch planowany jest na II półrocze 2016. "Grafika i gatunek pozwoli na znacznie rozszerzenie grupy docelowej wobec Real Boxing" - stwierdził prezes Vivid. Gra będzie dostępna na iOS, Android.

Nox Riders, obok iOS i Androida, zagości na Facebook. "To platforma, która potrafi zapewnić sensowne przychody, zwłaszcza że autorzy tej gry mają doświadczenie we wprowadzaniu gier na FB" - ocenił Kościelny. Z kolei dla Real Casino podtrzymał dotychczasowe plany wprowadzenia tytułu na rynek.

W kwestii planów emisyjnych i przejścia na GPW z NewConnect zarząd Vivid Games ocenił, że w zależności od decyzji KNF wciąż możliwe jest przeprowadzenie procesu w I półroczu.

Vivid Games odnotowało 0,13 mln zł skonsolidowanego zysku netto w I kw. 2016 r. wobec 0,72 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 6,63 mln zł w I kw. 2016 r. wobec 4,92 mln zł rok wcześniej.

Vivid Games S.A. działa na rynku gier od 2006 r. Spółka zajmuje się produkcją gier na smartfony i konsole przenośne. Dotychczas najważniejszym tytułem w dorobku firmy jest światowy hit "Real Boxing". W czerwcu 2012 r. Vivid Games zadebiutował na rynku NewConnect.

(ISBnews)