Warszawa, 11.05.2016 (ISBnews) - W budowie znajduje się obecnie około 670 tys. m2 powierzchni handlowej, podało CBRE.
"Do najważniejszych nowo powstających obiektów można zaliczyć centrum Posnania w Poznaniu (98 tys. m2), Wroclavia we Wrocławiu (64 tys. m2), Forum Gdańsk (62 tys. m2), Galerię Północną w Warszawie (64 tys. m2), Serenadę w Krakowie (42 tys. m2) oraz Gemini Park Tychy (36 tys. m2)" - wylicza zastępca dyrektora w dziale doradztwa i badań rynku CBRE Agata Czarnecka, cytowana w komunikacie.
W I kw. br. przyrost nowej powierzchni był mniej dynamiczny niż to miało miejsce w analogicznym okresie w trzech poprzednich latach. Sektor handlowy wzbogacił się tylko o jedną nową galerię handlową - Glogovia (21 tys. m2) w Głogowie.
"Na rynku można było zaobserwować wzrost znaczenia sektora e-commerce: LPP zdecydowało o rozszerzeniu oferty e-zakupów, CCC sfinalizowało zakup 74,99% akcji Eobuwie.pl (sklep internetowy, specjalizujący się w sprzedaży obuwia i akcesoriów), Venezia uruchomiła dostawę towaru tego samego dnia w wybranych miastach w Polsce, a nowa marka z portfela Inditexu - Uterque zadebiutowała na polskim rynku handlowym za pomocą kanału e-commerce" - czytamy w analizie.
Trend internetowej sprzedaży nie stoi jednak w sprzeczności z tradycyjnym kanałem, widać wręcz tendencję do powiększania się salonów wielu marek, m.in. Ochnik w Atrium Targówek oraz Focus Mall Bydgoszcz, Lee Wrangler w Auchan Bydgoszcz, 4F w Fashion House Outlet Centre w Gdańsku i Sosnowcu, Ryłko w Fashion House Sosnowiec i Jatomi Fitness w Poznań City Center, podano również.
"Wśród marek, debiutujących na rynku znalazły się dwie, oferujące modę sportową: Skechers oraz Up8. Firmy już obecne na polskim rynku z ofertą sprzętu i odzieży sportowej dynamicznie rozwijały się, otwierając nowe lokalizacje i zapowiadając kolejne (wśród nich Go Sport, Sports Direct, Sizeer, 50 Style, Martes Sport)" - podsumowano.
(ISBnews)