To coroczny dokument, którego pierwsza edycja został opublikowana w 2010 roku. Celem badania jest zmierzenie jak często i za pomocą jakich narzędzi komunikują się ze sobą i łączą z cyfrowymi treściami konsumenci z 78 krajów i 8 najważniejszych regionów świata.

Praca wykonywana przez GFK pozwala dostrzec szersze trendy w zakresie komunikacji pomiędzy poszczególnymi regionami w ostatnich latach.

Indeks uwzględnia 11 typów urządzeń, między innymi takich jak: smartfon, tablet, mobilny PC, stacjonarny PC, konsola gier wideo, e-czytniki oraz smart TV. Mierzy ilościowe wykorzystanie wszystkich typów dla każdego państwa i regionu.

Wartość bazowa indeksu to 100 pkt. (odpowiadająca globalnej średniej z 2010 roku).

Reklama

Tegorocznym zwycięzcą zestawienia został Hongkong (wartość indeksu 1486). Tuż za nim uplasowały się Zjednoczone Emiraty Arabskie (995), Norwegia (988), Niemcy (940) oraz Arabia Saudyjska (935). Na drugim końcu zestawienia znalazły się afrykańskie państwa Uganda i Senegal. Wartość indeksu dla Polski to 518 (wszystkie wartości dotyczą prognozy na 2016 rok).

Najlepiej skomunikowanym regionem świata jest Ameryka Płn. (USA, Kanada, Meksyk; wartość indeksu 1062), Europa Zachodnia (805) oraz rozwinięte kraje regionu Azja-Pacyfik (720). Najmniejszy dostęp do mediów to problem gospodarek wschodzących regionu Azja-Pacyfik (102) oraz Afryki Środkowo-Wschodniej (127).

Hongkong i Ameryka Płn. zajęły najwyższe pozycje również w poprzednim roku. Największy awans stał się natomiast udziałem Zjednoczonych Emiratów Arabskich (awans o 5 miejsc).

Zdecydowanie najpopularniejszym urządzeniem wykorzystywanym na świecie do transmisji danych są smatfony. W ciągu najbliższych 2-3 lat to właśnie te urządzenia będą głównym motorem wzrostu gospodarczego na Bliskim Wschodzie, w Afryce i krajach wschodzących regionu Azja-Pacyfik.

>>> Polecamy: Inwazja maszyn. Rynek robotów rośnie o 17 proc. rocznie