ABC Data planuje otwarcie kolejnego nowego centrum dystrybucyjnego na Węgrzech pod koniec maja br., zapowiedziała prezes spółki Ilona Weiss. Spółka zakłada także wzrost liczby obsługiwanych klientów do 10 tys. w Polsce i tyle samo w regionie do końca 2018 r.



"Otwieramy kolejne centra dystrybucyjne. Za chwilę otworzymy takie centrum na Węgrzech. W związku z tym będziemy jeszcze bliżej naszych klientów" - powiedziała Weiss podczas konferencji prasowej.

Przedstawiciele spółki dodali, że będzie to magazyn, który będzie obsługiwał klientów z Węgier i z części Bałkanów. Spółka zakłada wstępnie, że zostanie on uruchomiony pod koniec maja br. Nie jest jeszcze znana ostateczna powierzchnia magazynowa nowego centrum.

"Założyliśmy, że liczba naszych klientów w 2018 r. wyniesie 10 tys. i w regionie też tyle i tego się trzymamy" - dodała prezes.

ABC Data posiada obecnie w portfolio około 180 tys. produktów i operuje w 8 krajach, obsługując 13 tys. klientów. W planie spółka ma dodanie kolejne grupy produktów, które zwiększą portfolio o kilkadziesiąt tysięcy pozycji. ABC Data zamierza wprowadzić w najbliższym czasie do oferty artykuły z takich kategorii, jak: home&living, lifestyle, art. sportowe czy art. samochodowe.

"Rynek dystrybucji IT w CEE wynosi obecnie 15 mld zł USD i spodziewamy się wzrostu do 18 mld USD do końca 2018 r., czyli dynamika wyniesie na poziomie 20%. W Europie Zachodniej jest to 95 mld USD, a wzrośnie on do 100 mld USD w tym samym czasie" - prognozuje Weiss.

Według niej, wyniki finansowe spółki w I kw. 2016 r. były zgodne z planem. "ABC Data zanotowała wyniki finansowe zgodnie z naszym biznes planem. Spodziewaliśmy się wpływu na wyniki m.in. zmian dotyczących odwróconego VAT-u w Polsce" - skomentowała Weiss.

"Realizujemy swój cel strategiczny, czyli osiągniecie pierwszego miejsca jako nowoczesnego dystrybutora IT w regionie CEE w 2018 r. i osiągnięcia 1 mld zł wartości rynkowej w tym okresie" - dodała.

ABC Data zanotowała 7,3 mln zł skonsolidowanego zysku netto w I kw. 2016 r. wobec 12,9 mln zł w I kw. 2015 r. Przychody ze sprzedaży wyniosły w tym okresie 1 036,4 mln zł wobec 1 346,5 mln zł. EBITDA wyniosła odpowiednio 12,1 mln zł wobec 18,4 mln zł. Marża brutto ze sprzedaży wzrosła w tym okresie do 5,4% wobec 4,9%.

ABC Data jest dystrybutorem sprzętu IT. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 4,86 mld zł w 2015 r.

(ISBnews)