Kontrakt na budowę ekspresówki S5 między węzłami Radomicko i Leszno Płd. jest wart 443 mln zł. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad powierzyła to zadanie portugalskiemu koncernowi Mota-Engil, który buduje też m.in. jeden z odcinków autostrady A1 miedzy Strykowem i Tuszynem.

Na realizację zadania inwestor dał wykonawcy 22 miesiące od dzisiaj (nie wliczają się do tego okresy zimowe). Zakres prac obejmuje budowę bezkolizyjnej drogi o długości ponad 19 km (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu). W ramach tego zadania powstaną dwa węzły drogowe: Święciechowa i Leszno Zachód (dawny węzeł Leszno), MOP Wilkowice Zachód oraz szesnaście mostów i wiaduktów.

To ostatni odcinek między Wrocławiem i Poznaniem, który nie jest jeszcze w budowie albo przetargu. Np. w grudniu 2017 r. kierowcy mają zacząć korzystać z odcinka S5 między Rawiczem i Wrocławiem.

>>>Czytaj więcej: Teraz pieniądze popłyną rzekami. 60 mld zł na wodne "autostrady"

Reklama

GDDKiA podpisała wcześniej umowy „projektuj i buduj” na odcinki S5 na północ od Poznania”: miedzy Gnieznem, Bydgoszczą i Grudziądzem (to węzeł z autostradą A1). Z harmonogramów Dyrekcji wynika, że w połowie 2019 r. kierowcy będą w stanie przejechać bez zatrzymywania się na światłach trasą S5 i A1: z Wrocławia do Trójmiasta.