Siedziba Call Center znajduje się w jednej z sal Urzędu Miasta Krakowa przy Rynku Podgórskim. Infolinia (+48 124 467 333) jest obsługiwana w językach: polskim, angielskim, hiszpańskim, włoskim oraz francuskim.

Infolinia o ŚDM jest dostępna od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 - 13.00 oraz 14.00 – 17.00 czasu polskiego. W miarę zbliżania się ŚDM czas ten ma być wydłużony, a w trakcie samego wydarzenia od 26 do 31 lipca Call Center będzie działało prawdopodobnie przez całą dobę.

Jak powiedziała PAP Ewa Korbut z biura prasowego ŚDM infolinia została uruchomiona, bo już teraz bardzo wiele osób dzwoni z pytaniami, które nie dotyczą bezpośrednio rejestracji pielgrzymów. "Dzwoniący pytają o wydarzenia centralne, zakwaterowanie, wyżywienie. Informacje takie są dostępne na naszej stronie internetowej, ale nie wszyscy je znajdują" – mówiła Korbut.

Koordynator Call Center Łukasz Schibowski dodał, że jednym z zadań wolontariuszy jest filtracja pytań. "Jeżeli znamy odpowiedź udzielamy jej, a w przypadku bardziej szczegółowych kwestii kierujemy zainteresowanych do konkretnego departamentu albo sekcji Komitetu Organizacyjnego" – wyjaśnił Schibowski.

Reklama

"W pierwszych godzinach działania infolinii najwięcej telefonów odebraliśmy od Polaków. To osoby zainteresowane przyjazdem na ŚDM i warunkami uczestnictwa w wydarzeniu, ale mieliśmy też na przykłąd telefon z Libanu z pytaniem o wizę” – dodał.

Infolinię obsługują wolontariusze – obcokrajowcy, co jest o tyle istotne, że swobodnie porozumiewają się w danym języku z dzwoniącymi. Kolejnych pięć osób ma zostać zaangażowanych od czerwca.

Call Center zakończy swoją pracę prawdopodobnie 5 sierpnia, bo choć Światowe Dni Młodzieży trwają do 31 lipca, wiele grup zostanie w Krakowie dłużej.

Jak podkreśla Komitet organizacyjny ŚDM niezależnie od Call Center wciąż działa infolinia dotycząca rejestracji pielgrzymów.

Na czas ŚDM wzmocniona ma zostać także obsługa działającego w Krakowie Całodobowego Telefonu Informacji Medycznej (12-661-22-40). Od 25 lipca do 2 sierpnia dzwoniący będą mogli uzyskać informację w sześciu językach obcych: angielskim, niemieckim, francuskim, włoskim, hiszpańskim i rosyjskim. Liczba stanowisk obsługi zostanie zwiększona do 10. Zakres udzielanych odpowiedzi zostanie poszerzony o informacje o polowych namiotach szpitalnych, pieszych i zmotoryzowanych patrolach medycznych i organizacji opieki zdrowotnej w czasie ŚDM.

Obsługa Całodobowego Telefonu Informacji Medycznej – tak jak zwykle – będzie też informować o godzinach pracy aptek, nocnej i świątecznej pomocy medycznej, szpitalnych oddziałach ratunkowych, ambulatoryjnej opiece specjalistycznej, podstawowej opiece zdrowotnej, programach polityki zdrowotnej finansowanych przez miasto i NFZ. (PAP)