"To była nasza inicjatywa, żebyśmy rozszerzyli działalność Instytutu i zakres promocji filmów, dzięki której możemy docierać do wielomilionowej rzeszy odbiorców. Zwróciliśmy się do różnych linii lotniczych, proponując kampanię promocji polskiego kina. W tej chwili toczą się rozmowy z wieloma" - opowiadała w środę na konferencji prasowej w Warszawie pełnomocnik dyrektora PISF ds. współpracy międzynarodowej Katarzyna Mazurkiewicz.

Na współpracę zdecydowała się Lufthansa. Od 1 czerwca do końca września na pokładach ponad stu samolotów należących do tego przewoźnika, realizujących loty długodystansowe, pasażerom prezentowane będą, nieodpłatnie, polskie filmy - pięć produkcji.

"Wyboru filmów dokonała Lufthansa" - powiedziała Mazurkiewicz. "Jest wśród nich +80 milionów+ Waldemara Krzystka, jeden z najpiękniejszych filmów pokazujących naszą walkę o wolność, dzięki której dziś jesteśmy wolnym krajem, mamy fantastycznych, otwartych ludzi. Została w nim opowiedziana historia walki z systemem" - mówiła Mazurkiewicz.

Pasażerowie obejrzą również dwie produkcje nagrodzone Oscarami - "Idę" Pawła Pawlikowskiego i animację "Piotruś i wilk" w reż. Suzie Templeton, a także "Imagine" Andrzeja Jakimowskiego i dokument Jana P. Matuszyńskiego "Deep Love" o polskim nurku, 50-latku, który doznał udaru, a mimo to nie zrezygnował z podwodnej pasji i spełnił w Egipcie swoje wielkie marzenie - wymieniała Mazurkiewicz.

Reklama

"Mam nadzieję, że za chwilę wejdziemy w filmowy repertuar nie tylko Lufthansy, ale także innych linii lotniczych" - powiedziała pełnomocnik dyrektora PISF ds. współpracy międzynarodowej.

Projekt Picture Poland jest finansowany z Programu PISF "Promocja polskiego kina za granicą".(PAP)