Techland, deweloper gier Dying Light, Dead Island czy serii Call of Juarez, ogłosił plany związane z wejściem na globalny rynek wydawniczy pod marką Techland Publishing. Celem jest wydawanie dwóch dużych gier multiplatformowych oraz czterech tytułów cyfrowych rocznie, podała spółka.

„Mając za sobą ponad dwadzieścia lat doświadczenia nie tylko jako deweloper, ale także dystrybutor i wydawca gier na rynkach środkowej i wschodniej Europy, Techland rozszerza teraz swoją działalność wydawniczą na cały świat" – czytamy w komunikacie.

„Jako deweloperzy współpracowaliśmy w przeszłości z wieloma uznanymi wydawcami. Dzięki temu dobrze wiemy, jak powinny wyglądać wzajemne relacje, żeby były one korzystne i satysfakcjonujące dla obu stron. Po sukcesach kampanii promocyjnych Dying Light i Dying Light: The Following, nad którymi sprawowaliśmy pełną kontrolę kreatywną, zdecydowaliśmy, że jest to doskonała okazja, by podzielić się naszą wiedzą i doświadczeniem z innymi deweloperami" – powiedział prezes Techlandu, Paweł Marchewka, cytowany w komunikacie.

Dodał, że filozofią spółki jest elastyczna i otwarta polityka wydawnicza oparta na szacunku dla graczy.

„Będziemy zachęcać deweloperów i wspólnie z nimi inwestować w odważne i niekonwencjonalne rozwiązania, które podniosą walory rozrywkowe wydawanych gier. Naszym celem jest wydawanie dwóch dużych gier multiplatformowych oraz czterech tytułów cyfrowych rocznie. Jesteśmy w trakcie analizowania rynku pod kątem możliwości i już niebawem ogłosimy pierwszy projekt wydawany pod marką Techland Publishing" – zaznaczył prezes Techland.

Reklama

Wcześniej szef dewelopera zapowiedział, że Techland jest obecnie w trakcie prac nad dwiema nowymi produkcjami, których łączny budżet szacuje na ok. 300 mln zł.

Techland to niezależny deweloper, dystrybutor i wydawca gier. Założona w roku 1991 firma znana jest przede wszystkim z takich produkcji, jak "Dead Island", serii "Call of Juarez" oraz "Dying Light" i "Dying Light: The Following". Techland składa się z czterech oddziałów: w Warszawie, Wrocławiu, Ostrowie Wielkopolskim oraz w kanadyjskim Vancouver. "Dying Light" - najnowsza gra Techlandu - trafiła już do ponad 8 mln graczy na całym świecie.

>>> Czytaj też: CD Projekt pokazuje, jak zarabiać pieniądze. Zysk spółki poszybował w górę