OT Logistics zawarła list intencyjny z Jarpid Investment dotyczący zakupu 100% udziałów przewoźnika kolejowego STK Group, podała spółka. Strony mają zamiar zawrzeć umowę przedwstępną, określającą warunki, od których spełnienia uzależnione będzie zawarcie umowy przyrzeczonej.
OT Logistics ma list intencyjny ws. nabycia przewoźnika kolejowego STK Group



"Planowane przejęcie jest częścią naszej nowej strategii, której ważnym elementem jest rozwój w segmencie przewozów kolejowych. Grupa STK jest atrakcyjnym aktywem, które może wzmocnić naszą ofertę i przyczynić się do wzrostu naszych udziałów w krajowym rynku transportu kolejowego" - skomentował prezes Zbigniew Nowik, cytowany w komunikacie.

Ostateczna cena sprzedaży udziałów w STK, zostanie ustalona między stronami i będzie płatna częściowo poprzez dokonanie umownego potrącenia wierzytelności z tytułu ceny sprzedaży przysługującej sprzedającemu z tytułu zbycia udziałów w STK z wierzytelnością kupującego z tytułu wpłaty wkładu na jego akcje w podwyższonym kapitale bądź zapłaty za akcje własne kupującego, podano również.

OT Logistics wskazuje, że na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki pod głosowanie zostanie przedstawiona uchwała o podwyższeniu kapitału zakładowego.

"Zamiarem OT Logistics jest podwyższenie kapitału zakładowego spółki o kwotę, w wartości nominalnej nie wyższą niż 198 tys. zł., co powinno umożliwić zapłatę ok. 80% ceny za udziały STK" - czytamy dalej.

Spółka podkreśliła, że list intencyjny nie stanowi umowy przedwstępnej i nie kreuje dla żadnej ze stron zobowiązania do zawarcia jakichkolwiek umów, zaciągnięcia jakichkolwiek zobowiązań lub dokonania innych czynności. Strony mają zamiar zawrzeć umowę przedwstępną, określającą warunki, od których spełnienia uzależnione będzie zawarcie umowy przyrzeczonej.

W skład Grupy STK wchodzą spółki STK S.A. i Kolej Bałtycka S.A., zajmujące się przewozami kolejowymi i działalnością bocznicową. Specjalizują się one w przewozach ładunków ponadgabarytowych, paliw i materiałów chemicznych (paliwa i tzw. ciężka chemia). Oferują również przewozy wszelkich ładunków masowych i kontenerów. Obie spółki są licencjonowanymi przewoźnikami kolejowym, posiadającymi niezbędne certyfikaty bezpieczeństwa.

Pod względem wykonanej pracy przewozowej zajmują piąte miejsce wśród prywatnych przewoźników kolejowych. Głównymi klientami obu spółek są największe w Polsce zakłady branży paliwowej, energetycznej i ciepłowniczej. Roczne obroty oscylują na poziomie ok. 80 mln zł.

W sierpniu ub.r. OT Logistics nabył 100% udziałów przewoźnika kolejowego Landkol.

Grupa OT Logistics świadczy usługi transportowe, spedycyjne i logistyczne w Polsce i Europie Środkowej oraz Zachodniej. Spółka zadebiutowała na głównym rynku GPW w lipcu 2013 r. W 2015 r. miała 752 mln zł skonsolidowanych przychodów.

(ISBnews)